Zarządzanie asortymentem w placówce handlowej

Zarządzanie asortymentem jest jednym z najważniejszych aspektów prowadzenia działalności handlowej, niezależnie od formatu sklepu. Jednocześnie jest to obszar, który nierzadko jest sporym wyzwaniem nawet dla doświadczonych handlowców. Każdy z nich chciałby posiadać ofertę lepszą od konkurencji i powodującą, że kupujący wybierze właśnie jego sklep, ale nie każdy z nich jest gotowy do podejmowania trudnych decyzji optymalizujących asortyment.

Zarządzanie asortymentem jest jedną z fundamentalnych decyzji w sferze handlowej. Sposób, w jaki klienci postrzegają asortyment produktów znajdujący się w danym sklepie istotnie wpływa na ich decyzje zakupowe. Dlatego też zrozumienie mechanizmów stojących za tymi decyzjami oraz umiejętne ich wykorzystywanie należy do głównych zainteresowań m.in. handlowców, gdyż nieodzownie wiąże się ono z osiąganymi wynikami sprzedażowymi.

X

Przeczytaj również