tytoń

Do 20 tys. euro dla producentów świń i tytoniu oraz do 200 tys. euro dla grup producentów suszu tytoniowego – tyle może wynieść maksymalna, jednorazowa pomoc Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa dla tych podmiotów, jeżeli w latach 2014–2017 nie otrzymały one zapłaty za sprzedany towar bądź zwierzęta. Aby się o nią ubiegać, należy złożyć wniosek i udokumentować go, przedstawiając niezapłacone faktury. ARiMR przyjmuje je od 1 do 14 sierpnia br.

Od 14 do 25 stycznia 2019 r. producenci tytoniu oraz hodowcy trzody chlewnej mogą składać do Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa wnioski o udzielenie pomocy finansowej w przypadku upadłości podmiotu skupującego.

Wartość eksportu wyrobów tytoniowych w poprzednim roku wyniosła 11,8 mld zł. Wynika to w dużej mierze z coraz większej liczby fabryk koncernów tytoniowych oraz skutecznej walki z szarą strefą. 

Każda podwyżka podatku akcyzowego wyrobów tytoniowych w Polsce powodowała do tej pory przejście kolejnej grupy konsumentów do szarej strefy. W 2018 r. nie będzie restrykcji tego typu, dotkną one wyłącznie sektor e-papierosów, konkurencyjny dla tradycyjnych wyrobów. Czy zatem producenci papierosów mogą spać spokojnie?

Zmniejsza się udział nielegalnych papierosów na rynku. Państwo skutecznie walczy z szarą strefą, ale nadal stanowi ona duży problem. Co siódmy wypalany w Polsce papieros pochodzi z nielegalnego źródła – podaje Rzeczpospolita.

Ministerstwo Finansów chce objąć podatkiem akcyzowym e-papierosy. Projektem zajmie się dzisiaj Rada Ministrów. Podatek ma zasilić budżet państwa o 100 mln zł w skali roku. 

W dniach 4-5 kwietnia w stolicy odbędzie się kolejna edycja EuroTab – największych targów branży tytoniowej w Europie Środkowej i Wschodniej. Uczestnictwo w targach EuroTab stwarza możliwości zapoznania się z bogatą ofertą produktów i akcesoriów tytoniowych. 

Przypominamy, że wyroby tytoniowe ze starymi znakami banderol mogą być w obrocie handlowym tylko do 28 lutego. Dotyczy to zarówno sprzedaży wyrobów przez producentów i importerów do hurtu i bezpośrednio do detalu, a także przez detalistów do odbiorców końcowych. 

X

Przeczytaj również