produkty nabiałowe

Opcją przyciągającą uwagę konsumentów są propozycje poszerzające ofertę produktów nabiałowych o innowacje. Są one widoczne praktycznie we wszystkich segmentach nabiałowych, jednak w kilku wiodą prym. W nich to właśnie producenci oferują oryginalne rozwiązania, np. łączą różne smaki w jednym produkcie, wprowadzają nowe dodatki.

Oferta nabiału z grupy premium była do niedawna domeną sklepów delikatesowych i wielkopowierzchniowych. Część, zwłaszcza mniejszych placówek handlowych zaczyna jednak poszerzać swoje propozycje także o te produkty, doceniając ich znaczenie. Co najczęściej kupują polscy konsumenci z wyższej nabiałowej „półki”? Które produkty warto im zaproponować?

Na rynku obserwowane są spadki cen zarówno wśród produktów strategicznych, jak np. masła, oraz wyrobów nabiałowych, jak np. jogurtów. Wyroby branży mleczarskiej tanieją na wszystkich światowych giełdach.

Produkcja mleka dynamicznie rośnie w krajach azjatyckich, głównie w Indiach, Chinach, Pakistanie oraz Turcji.

Sektor mleczarski musi radzić sobie z rosnącą zmiennością cen produktów mleczarskich. Jak rozwiązać tę kwestię? Czy zastosowanie nowych modeli cen produktów mleczarskich to dobre rozwiązanie? Na te i inne pytania odpowiedzą prelegenci podczas XVI edycji Forum Spółdzielczości Mleczarskiej, wśród których są m.in. przedstawiciele instytucji naukowych.

Sektor mleczarski musi radzić sobie z rosnącą zmiennością. Coraz częściej więc zadajemy sobie pytanie, co zrobić, by zabezpieczyć przyszłość sektora mleczarskiego? Jaką formę zabezpieczenia wybrać?

Rynek nabiału w Polsce wart był w ostatnim okresie rocznym zakończonym w październiku 2018 r. 19,5 mld zł, co stanowi szóstą część koszyka spożywczego. Zdecydowana większość kategorii nabiałowych charakteryzuje się wzrostami sprzedaży, zarówno w ujęciu wartościowym (w tym ujęciu rosną wszystkie kategorie z wyjątkiem mixów jogurtu z sokiem), jak i wolumenowym. Wyjątkami są desery mleczne, sery topione oraz żółte tłuszcze, których sprzedaże wolumenowe spadają w ostatnich 12 miesiącach.

Rekordowe ceny masła oraz rosnące ceny mleka to najważniejsze wydarzenia 2017 r. branży mleczarskiej. Zdaniem Polskiej Izby Mleka właśnie te czynniki będą miały największy wpływ na rynek mleka w 2018 r.

Polska Izba Mleka podczas konferencji w restauracji Kawelin w Białymstoku podsumowała kolejną edycję projektu „Cykl konferencji: fakty i mity o mleku”. Jego celem jest uświadamianie, jak ważnym składnikiem diety są produkty nabiałowe.

Ponad 70% eksportowanych z Polski przetworów mlecznych trafia do państw UE. Do niedawna dużymi ich odbiorcami była Rosja i Chiny. Obecnie najbardziej obiecującymi rynkami dla sprzedaży produktów mleczarskich są USA i Japonia.

Strony

X