Polska Izba Mleka

Eksporterzy produktów mleczarskich do Chin zaczynają odczuwać zawirowania spowodowane rozprzestrzenianiem się koronawirusa 2019-nCoV. Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) wprowadziła stan „światowego pogotowia”, linie lotnicze (m.in. PLL LOT) zawieszają połączenia z Chinami, a Chińczycy mieli dłuższą przerwę od pracy – do 10 lutego zostało przedłużone wolne z okazji święta Nowego Roku.

Każdy rodzic wie, jak ważne – a zarazem trudne – jest wyrobienie u swoich pociech odpowiednich nawyków żywieniowych. Nie jest to jednak niemożliwe, zwłaszcza jeśli z pomocą przyjdzie szkoła, Kot Mleczysław i Mleczna Kita, a konkretniej kampania „Mamy kota na punkcie mleka”, sfinansowana ze środków Funduszu Promocji Mleka i skierowana do uczniów w wieku 6-10 lat.

W dniu 28 listopada w Brukseli odbyło się posiedzenie Prezydium Generalnego Komitetu Spółdzielni Rolniczych Unii Europejskiej COGECA, podczas którego został wybrany przewodniczący oraz sześciu wiceprzewodniczących organizacji. Jednym z nich została Dyrektor Polskiej Izby Mleka, Agnieszka Maliszewska.

74. rocznica odzyskania niepodległości przez Indonezję była okazją do wspólnego świętowania i rozmów biznesowych na temat polsko-indonezyjskiej współpracy w zakresie rynku mleka.

W dniach 5-9 października 2019 r. odbywają się targi Anuga 2019. Polska Izba Mleka zorganizowała udział dziesięciu przedsiębiorstw z branży mleczarskiej w ramach wspólnego stoiska.

Na Targach Anuga 2019 – największej imprezie wystawienniczej branży spożywczej w Europie, która odbędzie się, w terminie 5-9 października 2019 r. Członkowie Polskiej Izby Mleka zaprezentują swoją ofertę eksportową.

W dniu 12 września 2019 r. Dyrektor Biura Polskiej Izby Mleka – Agnieszka Maliszewska – uczestniczyła w Prezydium Copa-Cogeca, które miało miejsce w Brukseli. Głównym tematem poruszanym podczas spotkania był twardy Brexit oraz handel. Nie brakowało także dyskusji na temat „klimat a rolnictwo”.

W sobotę, 29 czerwca odbył się Dziecięcy Mleczny Piknik. Tym razem spotkanie miało miejsce w Korycinie, gdzie odbywał się XXVIII Półmaraton Mleczny. Na najmłodszych po raz kolejny czekała mleczna strefa, gdzie organizatorzy przygotowali wiele zabaw i niespodzianek, takich jak malowanie twarzy, mleczne kolorowanki i wiele, wiele innych. 

Mleczna Kita, główna bohaterka kampanii „Mamy kota na punkcie mleka”, sfinansowanej z Funduszu Promocji Mleka i organizowanej przez Polską Izbę Mleka we współpracy z Polską Federacją Hodowców Bydła i Producentów Mleka miała bardzo pracowity weekend.

Obecnie coraz częściej spotykamy się z oznaczeniem „Wolne od GMO”. Wychodząc naprzeciw rosnącym oczekiwaniom swoich członków, Polska Izba Mleka podjęła prace nad opracowaniem systemu umożliwiającego certyfikację różnych systemów, zarówno zarządzania jakością i bezpieczeństwem żywności, jak i systemów oceniających czy realizowana produkcja może być określana jako wolna od GMO, alergenów lub glutenu.

Strony

X

Przeczytaj również