Piotr i Paweł

Strony informują, że dnia 4 czerwca 2019 r. zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami złożone zostały odpowiednie dokumenty do Prezesa UOKiK w celu uzyskania zgody na transakcję.

Sklep Piotr i Paweł znajdujący się w Galerii Gondola w Legionowie działa już jako placówka zarządzana przez sieć Piotr i Paweł. Otwarcie sklepu nastąpiło po realizacji zastawu rejestrowego związanego z zadłużeniem franczyzobiorcy.

Dnia 30 maja 2019 r. podpisana została umowa kupna sprzedaży udziałów w sieci Piotr i Paweł. Tym samym domknięty został proces inwestycyjny, o którym informowały strony w dniu 26 kwietnia. Następnym krokiem będzie uzyskanie zgody i tym samym zatwierdzenie tej inwestycji przez Prezesa UOKiK, do którego zostanie złożony wniosek w najbliższym możliwym czasie. Szczegóły transakcji zostaną przedstawione po uzyskaniu wymaganych prawem zgód.

Proces poszukiwania inwestora branżowego zakończyliśmy z sukcesem – podkreśla Marek Miętka, Prezes sieci Piotr i Paweł. – Teraz czekamy na zatwierdzenie transakcji przez UOKiK, co jest dla nas bardzo ważne i patrzymy na to jak na kolejny kluczowy krok dla realizacji całej inwestycji.

SPAR Group Ltd potwierdza zamiar inwestycji w sieć detaliczną Piotr i Paweł w Polsce. Inwestycja wymagać będzie uzyskania zgody Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK). Wstępna umowa między stronami zostanie podpisana w ciągu najbliższych tygodni, po czym zostanie złożony stosowny wniosek do Prezesa UOKiK.

To hasło sieci Piotr i Paweł, która startuje z kampanią rezygnacji ze sprzedaży żywego karpia we własnych sklepach. Jest to również nawiązanie do akcji „Jeszcze żywy Karp” prowadzonej przez organizację ekologiczną „Klub Gaja”. Poznańska sieć sklepów podjęła współpracę z klubem w celu uświadamiania swoich klientów co do tego, że poprzez swoje decyzje zakupowe mają realny wpływ na ograniczenie cierpienia zwierząt i ich bardziej humanitarne traktowanie.

W Poznaniu z placówki przy ulicy Głogowskiej zniknął szyld z logo „Piotr i Paweł”. Sieć zamknęła swój pierwszy sklep, od którego rozpoczęła się ekspansja marki na inne rynki.

Pełne zatowarowanie placówek Piotra i Pawła, nowi dostawcy, kampania promocyjna „Nasz Świętomarciński więcejpolski” oraz najbliższe plany marketingowe Grupy Piotr i Paweł, w tym nowy program lojalnościowy dla  klientów, to pozytywny wynik wdrażanego planu restrukturyzacji poznańskiej sieci. Wprowadzane zmiany są tym bardziej istotne, że trwa obecnie najważniejszy kwartał dla branży.

Przejęcie części sklepów przez kolejnego branżowego inwestora to jeden z elementów planu restrukturyzacji sieci Piotr i Paweł, który konsekwentnie wdrażany jest przez zarząd spółki. Objęta postępowaniem sanacyjnym sieć intensywnie realizuje strategię przywrócenia rentowności wszystkich sklepów. Docelowy model zakłada pozostanie około 70 sklepów w upmarketowych  lokalizacjach, istotnych dla Piotra i Pawła.

Na przełomie września i października sieć Piotr i Paweł zamknęła 8 nierentownych sklepów, co związane jest z procesem restrukturyzacji, do jakiego doszło po rozpoczęciu postępowania sanacyjnego. Dzisiaj sieć zamyka kolejne placówki, w Gdańsku i Grudziądzu.

Strony

X