paragon

Prawie połowa badanych zabiera paragony podczas finalizowania zakupów. Najbardziej aktywni pod tym względem są klienci dyskontów – 80%, a nieco mniej – kupujący w hipermarketach – 65%. Dalej w rankingu są konsumenci zaopatrujący się w sieciach typu convenience – 25%. A na końcu są osoby chodzące do supermarketów – 16%. Głównym celem ww. działania jest chęć sprawdzenia cen określonych towarów.

W rozporządzeniu w sprawie kas rejestrujących rząd proponuje, by klienci otrzymywali dowód zakupu w postaci paragonu przed dokonaniem płatności. Nowe prawo ma wejść w życie od 1 stycznia 2019 r. Eksperci twierdzą, że spowoduje chaos na rynku.

Polacy z entuzjazmem uczestniczą w pierwszej w naszym kraju loterii paragonowej. W ciągu zaledwie kilku dni – loteria ruszyła 1 października br. –  na stronie www.loteriaparagonowa.gov.pl zarejestrowali już milion paragonów. W akcji edukacyjnej Ministerstwa Finansów, która zachęca do wydawania i brania paragonów fiskalnych oraz ma uświadomić Polakom, jak dużą rolę pełnią w uczciwym obrocie gospodarczym, można wygrać samochody, laptopy i ipady. Aby wziąć udział w loterii, wystarczy mieć ukończone 18 lat i  paragon fiskalny na minimum 10 zł oraz zarejestrować go na stronie loterii.

Każdy, kto zapłaci za towar lub usługę co najmniej 10 zł i weźmie na to paragon od sprzedawcy, będzie mógł wygrać samochód, laptop lub tablet. Loterię organizuje Ministerstwo Finansów.

Rusza zimowa odsłona akcji „Nie bądź jeleń, weź paragon". Program odbywa się już od dziesięciu lat i ma charakter informacyjno-edukacyjny. Kontrolerzy skarbowi, zachęcają do zbierania paragonów oraz sprawdzają czy przedsiębiorcy posiadają kasy fiskalne i czy ewidencjonują przychód.

X