Advertisement

Nielsen

Już blisko 40% Polaków interesuje się produktami ekologicznymi i naturalnymi. Są to również mieszkańcy mniejszych miejscowości. Swą przygodę zaczynają od produktów spożywczych, sięgając kolejno po kosmetyki i chemię domową. Wiąże się to najczęściej z ważnymi momentami w ich życiu lub pod wpływem trendów. Wybór takich produktów to dla nich kolejny “mały gest” na rzecz środowiska, jednak wciąż poszukują wiedzy w tym zakresie.

Sprzedaż napojów spirytusowych rośnie – informuje Dziennik Gazeta Prawna. Z danych Nielsena za pierwsze półrocze br. wynika, że wzrost wolumenowy kształtuje się na poziomie 6,7% rok do roku.

Piwa bezalkoholowe, wina musujące oraz wina aromatyzowane ­– to trzy kategorie na rynku alkoholi w Polsce, które zaliczyły w 2018 r. największy wzrost sprzedaży. W okresie od maja 2018 r. do maja 2019 r. Polacy wydali na alkohol ponad 35 mld zł – wynika z danych Nielsena, opublikowanych na łamach Rzeczpospolitej.

Można zauważyć, że trend healthy rozwija się i samo mówienie o tym, że produkt nie zawiera wybranych składników czy niezdrowych elementów już nie jest nowością czy wyróżniającym się elementem propozycji. Healthy 2.0. – nowa fala omawianego trendu, idzie w kierunku wzbogacenia, wygody i odkrywania lokalnych składników na nowo.

W ostatnim roku zaszły liczne zmiany na rynku piwa. Wciąż pojawiały się nowe browary, a kupujący mogli wybierać spośród 853 nowości, jednocześnie doszło do konsolidacji na rynku producentów. Według Nielsena w 2018 r. na rynku działało 318 browarów, przy czym mówimy tutaj o sprzedaży detalicznej. Jest to o 43 więcej niż rok wcześniej.

Coraz większą rolę w handlu będą odgrywać technologie, które z jednej strony usprawnią proces zakupowy, z drugiej spowodują lepszą personalizację ofert dla poszczególnych konsumentów. Sprzedawcy będą też więcej inwestować w segment zdrowej żywności, bo konsumenci coraz większą wagę przywiązują do pochodzenia i jakości produktów, oczekując od nich certyfikatów bio czy zrównoważonego rolnictwa. Podstawowymi trendami staną się convenience i wielokanałowość.

Agencja badawcza Nielsen przygotowała zestawienie alkoholi najczęściej spożywanych przez Polaków. W Nielsenie monitorowanych jest 14 kategorii napojów alkoholowych. Spośród nich wybranych zostało 10, na które Polacy wydali w 2018 r. najwięcej pieniędzy w handlu detalicznym. W Polsce niekwestionowanym liderem jest piwo, na które w ubiegłym roku wydano 16,7 mld zł. Kolejne miejsca na podium zajmują wódka i whisky.

Agencja badawcza Nielsen od kliku lat zauważa wzrost trendu healthy. Coraz większa popularność trendu prozdrowotnego przyczynia się do wzrostu konkretnych kategorii z koszyka FMCG. Jakie produkty będą najszybciej rosły i czy trend zdrowej żywności na dobre zagościł już w portfolio producentów?

Nocna prohibicja, przyszłość i największe zagrożenia biznesu to zagadnienia, które najczęściej sygnalizowali Redakcji w 2018 r. właściciele sklepów. Przy okazji badań TRM listopad 2018 poddało je analizie biuro badawcze Nielsen.

Handel detaliczny w Polsce mierzy się od marca 2018 r. z nową rzeczywistością, którą kształtują ograniczenia w handlu w niedzielę. W jaki sposób odbiło się to na wynikach sprzedaży kategorii FMCG? Komentuje Joanna Rogalska – Client Director w Nielsenie.

Strony

X