Henkel

Firma Henkel podjęła kolejne kroki w ramach współpracy z przedsiębiorstwem społecznym Plastic Bank. Dział Laundry & Home Care (środków piorących i czystości) oraz Beauty Care (kosmetyków) wprowadzi na rynek opakowania wykonane w 100% z plastiku pochodzącego z recyclingu. Nawet 50% ich składu będzie stanowił tzw. Social Plastic – plastik pochodzący ze społecznej zbiórki.

Pomimo coraz trudniejszego otoczenia rynkowego, w pierwszym kwartale roku Henkel odnotował wzrost wyników sprzedaży, zarówno w ujęciu organicznym, jak i nominalnie. Na poziomie Grupy skorygowana marża EBIT oraz skorygowany zysk na akcję zamknęły się w przedziale prognozy na cały rok obrotowy – powiedział Hans Van Bylen, prezes zarządu firmy Henkel.

W ubiegłym roku firma Henkel podejmowała kolejne działania dążąc do realizacji założeń swojej strategii zrównoważonego rozwoju. Jednym z najważniejszych tematów był plastik — firma stawia przed sobą ambitne cele w zakresie opakowań, tym samym wspierając gospodarkę obiegu zamkniętego.

W roku obrotowym 2018 przychody ze sprzedaży obniżyły się nieznacznie, o 0,6%, do 19,899 mld euro. Sprzedaż w ujęciu organicznym, tj. bez uwzględnienia wpływu różnic kursowych oraz transakcji przejęć i zbycia aktywów wzrosła o 2,4%. Sprzedaż sektora Beauty Care (kosmetyki) była w ujęciu organicznym niższa o 0,7%, niż w poprzednim roku. W sektorze Laundry & Home Care (środki piorące i czystości) odnotowano solidny wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym, na poziomie 1,9%.

Sylvie Nicol, pełniąca obecnie funkcję globalnego wiceprezesa ds. zarządzania personelem, została mianowana członkiem zarządu firmy Henkel. Nominacja ta wejdzie w życie 9 kwietnia 2019 r. po dorocznym Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy. Sylvie Nicol będzie odpowiedzialna za obszar zarządzania personelem (HR) oraz usługi z zakresu infrastruktury. Na stanowisku zastąpi Kathrin Menges. 

Z dniem 1 stycznia 2019 r. Aleksandra Gawlas-Wilińska objęła stanowisko dyrektor marketingu w dziale Laundry & Home Care (środki do prania i czystości) w polskim oddziale firmy Henkel.

 – W trzecim kwartale Henkel zanotował dobre wyniki. W utrzymujących się trudnych warunkach rynkowych, mimo niekorzystnego wpływu kursów walut i wyższych cen surowców, zdołaliśmy zwiększyć przychody ze sprzedaży, zyski oraz rentowność. Do pozytywnych wyników przyczyniły się wszystkie trzy sektory biznesowe – powiedział Hans Van Bylen, prezes zarządu firmy Henkel. 

Firma Henkel postawiła przed sobą cel, by do 2025 r. 100% opakowań produktów firmy było w pełni zdatnych do recyklingu, ponownego użycia lub kompostowania. Henkel zadeklarował ponadto osiągnięcie do tego czasu jeszcze jednego wskaźnika ważnego dla gospodarki obiegu zamkniętego – firma chce, aby do 2025 r. plastikowe opakowania jej produktów, oferowanych na rynku europejskim, były wytwarzane aż w 35% z plastikowych odpadów.

Kamila Wójcik objęła stanowisko dyrektor sprzedaży w dziale Laundry & Home Care (środki do prania i czystości) w Henkel Polska. Będzie odpowiadała za zarządzanie sprzedażą między innymi takich marek, jak Persil, Clin, Bref czy Silan oraz pracą ponad 150-osobowego zespołu.

Kiril Marinov został mianowany nowym dyrektorem zarządzającym działu Beauty Care (kosmetyków) w polskim oddziale firmy Henkel. Na nowym stanowisku odpowiada za tworzenie i realizację strategii marketingowych i sprzedażowych.

Strony

X