Grupa Eurocash

Przychody Grupy Eurocash w III kwartale 2019 r. wyniosły 6,67 mld zł, czyli o 7% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Motorem wzrostu był zarówno znaczący wzrost organiczny w segmencie hurtowym, jak i dalszy wzrost sprzedaży segmentu detalicznego.

Grupa Eurocash otrzymała ocenę AA w ratingu MSCI ESG, który ocenia działalność firm na całym świecie pod kątem ochrony środowiska naturalnego, społecznej odpowiedzialności biznesu oraz ładu korporacyjnego. Polska firma została oceniona wyżej niż tacy światowi gracze z branży handlowej, jak WalMart, Sysco, Ahold, 7/11 czy Wallgreens.

Grupa Eurocash uruchomiła eurocash.pl Market – platformę marketplace łączącą dostawców i producentów z lokalnymi sprzedawcami. Dzięki współpracy z operatorem płatności Blue Media każdy zarejestrowany dostawca może szybko i bez zbędnych formalności rozpocząć sprzedaż internetową.

Od września 2019 roku właściciele sklepów małoformatowych w Polsce będą mieli dostęp do platformy marketplace - eurocash.pl Market, która pozwoli im uzyskać dostęp do dziesiątek tysięcy nowych produktów.

Przychody Grupy Eurocash w drugim kwartale 2019 r. sięgnęły 6,44 mld zł i były o blisko 12% wyższe niż w analogicznym okresie 2018 r. W całym pierwszym półroczu tego roku skonsolidowana sprzedaż wyniosła 11,92 mld zł, co oznacza wzrost o 11% rok do roku.

„Herosi Innowacyjności” to ogólnopolski konkurs organizowany przez Grupę Eurocash, skierowany do właścicieli prowadzących lokalne sklepy detaliczne współpracujących z Grupą Eurocash. Od 15 maja mogą oni zgłaszać pomysły na wprowadzenie innowacji w swoich punktach handlowych lub ich otoczeniu. Spośród nadesłanych zgłoszeń internauci i niezależne jury wybierze najciekawsze inicjatywy, które zostaną sfinansowane przez Eurocash. Na zwycięzców czekają nagrody o łącznej wartości 1 mln zł.

Publikujemy komentarz Grupy Eurocash dot. wyroku Sądu Unii Europejskiej, który stwierdził nieważność decyzji Komisji Europejskiej nakazującej zawieszenie wprowadzenia podatku od sprzedaży detalicznej w Polsce.

Grupa Eurocash opublikowała sprawozdanie dotyczące działalnośći niefinansowej spółki. W minionym roku firma zrealizowała kilkanaście inicjatyw z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu takich jak m.in.: „Akademia Umiejętności Eurocash”, konkurs „Lokalni Herosi”, czy wspólnie z Polską Izbą Handlu, ranking producentów dóbr szybkozbywalnych „Równi w Biznesie”. Firma ograniczyła również swój negatywny wpływ na środowisko naturalne.

Grupa Eurocash sfinalizowała transakcję nabycia 100% udziałów w spółce Partner prowadzącej 25 sklepów w ramach sieci franczyzowej Lewiatan. Sprzedającym udziały w spółce Partner jest Asteria Holding, której jednym z udziałowców jest Wojciech Kruszewski, wieloletni prezes Lewiatan Holding.

Przychody Grupy Eurocash w 2018 r. sięgnęły 22,8 mld zł, co oznacza wzrost o blisko 10% w porównaniu z 2017 r. W minionym roku Grupa zwiększyła efektywność segmentu hurtowego, przy wzroście sprzedaży w tym segmencie o 6% do 17,7 mld zł. Sprzedaż segmentu detalicznego w minionym roku przekroczyła 4,3 mld zł i była o 26% wyższa niż rok wcześniej.

Strony

X