dyskont

Foto: Aldi

Potencjał dla mieszkań nad powierzchniami dyskontów jest ogromny: prawie jedna piąta z 194 000 mieszkań potrzebnych w Berlinie do 2030 r. mogłaby powstać nad dyskontami.

Ma 750 mkw. powierzchni, 5 kas i przestronny parking z 64 miejscami postojowymi. Tak wygląda nowy sklep sieci Biedronka w Ciechocinku przy ul. Bema, którego oficjalne otwarcie odbędzie się w czwartek, 13 grudnia br.

Sieć Tesco zamierza uruchomić na brytyjskim rynku nowy format sklepów. Ma być odpowiedzią na ekspansję dyskontów. Nowy format ma oferować asortyment odmienny od tego dostępnego w innych placówkach sieci.

W ubiegłym roku w Polsce powstało 150 nowych dyskontów. To najlepszy wynik od trzech lat i nic nie wskazuje, żeby tempo rozwoju miało wyhamować w najbliższym czasie. Sieci zapowiadają bowiem dalszą rozbudowę oraz modernizację już istniejących obiektów.

Niemiecka sieć dyskontów TEDI wchodzi na polski rynek. Pierwszy sklep ma zostać otwarty pod koniec czerwca w Dąbrowie Górniczej. Do końca roku ma powstać kilkadziesiąt obiektów.

Dla 40% osób kupujących w niedzielę – zakupy w ten dzień tygodnia są koniecznością. Dla podobnego odsetka osób niedzielne zakupy stanowią jednak przyjemność. Niewątpliwym benefitem jest to, że można je robić w spokoju, nie patrząc na zegarek i wspólnie z rodziną. Ustawa ograniczająca handel w niedziele może przynieść kolejne przetasowania dotyczące preferowanych formatów sklepów, ale też być zagrożeniem dla wielu segmentów produktów, których sprzedaż realizowana jest w dużym stopniu poprzez niedzielne zakupy.

Jak poinformował brytyjski dziennik „Sunday Times” Tesco planuje stworzyć sieć dyskontów. Ruch ten ma poprawić sytuację firmy i pomóc w walce z niemieckimi dyskontami.

ACTION, międzynarodowa sieć nieżywnościowych dyskontów, 12 października otworzyła swój pierwszy sklep w Polsce. Holenderski dyskont obecny jest już w sześciu europejskich krajach. W galerii handlowej Park Leszno powstał jeden z sześciu sklepów zaplanowanych w Polsce. 

Wartościowy udział w rynku dystrybucji żywności przez dyskonty wynosi obecnie 26%. Analiza gęstości sieci dyskontów przeprowadzona przez gfk wykazuje jednak duże zróżnicowanie w zakresie ich docierania do konsumentów. 

X