Advertisement

Colliers

Colliers International, doradzała Fortis Investments przy sprzedaży parku handlowego Premium Park Łowicz.

Rynek centrów handlowych w największych polskich aglomeracjach jest dojrzały i dobrze rozwinięty. Około 10 mln konsumentów o rocznej sile nabywczej bliskiej 410 mld zł ma duże możliwości wyboru lokalizacji, oferty i formatu obiektu, w którym robi zakupy. Na koniec czerwca br. w ośmiu największych ośrodkach miejskich działało 215 centrów handlowych o łącznej powierzchni najmu 6,7 mln mkw.

W związku ze spowolnieniem aktywności deweloperskiej w sektorze handlowym, w minionym półroczu w strukturze najmu dominowały renegocjacje, rozszerzenia i relokacje. Do użytku oddano około 170 tys. mkw. powierzchni usługowo-handlowej. Tym samym całkowite zasoby przekroczyły 12 mln mkw. – podsumowuje Colliers International.

Na koniec I kwartału 2019 r. w Polsce działało 510 centrów handlowych o łącznej powierzchni prawie 12 mln mkw. W budowie znajduje się obecnie 433 tys. mkw. Podsumowując I kwartał 2019 r., eksperci Colliers International wybrali 5 najważniejszych wydarzeń na rynku handlowym, które miały miejsce w trzech pierwszych miesiącach roku.

Colliers International podsumowuje 2018 r. na rynku powierzchni handlowych w miastach regionalnych. W 10 przeanalizowanych lokalizacjach istnieje obecnie 70 centrów handlowych, które obsługują łącznie ok. 2,3 mln klientów ­– wynika z raportu „Centra handlowe w miastach regionalnych”. W 2018 r. na jedno centrum handlowe przypadało średnio 33 tys. potencjalnych konsumentów, z czego najwięcej w Częstochowie, a najmniej w Rzeszowie i Lublinie.

W III kwartale 2018 r. na polski rynek magazynowy trafiło 683,4 tys. mkw. Tym samym na koniec września zasoby powierzchni magazynowej w Polsce przekroczyły 15 mln mkw., co oznacza, że w ciągu 5 ostatnich lat całkowity wolumen powierzchni podwoił się. W budowie pozostaje prawie 2 mln mkw., z czego ponad 25% w Polsce Centralnej.

X

Przeczytaj również