Catman Group

Strefa kasy jest dla niektórych detalistów miejscem, które powoduje przyspieszone bicie serca. Z jednej strony, potrafi przynieść ok 7-8% obrotu sklepu, i aż do 15% marży. Z drugiej, organizacja tej strefy wymaga bardzo dużej ilości nakładu pracy. W tym właśnie miejscu walczą ze sobą dwie przeciwstawne siły: żądza pieniądza oraz organizacyjne lenistwo. W zależności od tego, która siła wygra, tak jest postrzegany sklep, a w związku z tym, takie są jego wyniki. Więcej na ten temat w dalszej części artykułu oraz najnowszym wydaniu Poradnika Handlowca.

Strefa kasy jest dla niektórych detalistów miejscem, które powoduje przyspieszone bicie serca. Z jednej strony, potrafi przynieść ok 7-8% obrotu sklepu, i aż do 15% marży. Z drugiej, organizacja tej strefy wymaga bardzo dużej ilości nakładu pracy. W tym właśnie miejscu walczą ze sobą dwie przeciwstawne siły: żądza pieniądza oraz organizacyjne lenistwo. W zależności od tego, która siła wygra, tak jest postrzegany sklep, a w związku z tym, takie są jego wyniki. Więcej na ten temat w najnowszym wydaniu Poradnika Handlowca.

Po okresie zimnych dni przychodzi czas na wiosenną aurę, która budzi sklep do życia. Pierwsze oznaki pobudzenia to niewątpliwie okres świąteczny. Tuż zaraz następuje przygotowanie do weekendu majowego, od którego zazwyczaj zaczyna się sezon na sprzedaż napojów bezalkoholowych. Kategorii, która ma niewątpliwie znaczący udział zarówno w przychodach, jak i… ilości pracy.

Produkty nabiałowe należą do kategorii produktów świeżych, a co za tym idzie, są  produktami pierwszej potrzeby. Analizując sprzedaż paragonową można zauważyć, że w 6 na 8 koszyków, znajdzie się przynajmniej jeden z takich produktów jak:  Mleko, śmietana, kefir lub  maślanka, masło, mix lub margaryna, jogurt, deser, ser twarogowy oraz ser topiony lub żółty. Oznacza to, że po tę grupę produktów klienci przychodzą nie tylko specjalnie, ale przede wszystkim często i powtarzalnie. Dlatego, zdecydowanie warto poświęcić czas, na zajęcie się tą kategorią

Stare porzekadło handlowe dotyczące merchandisingu produktów spożywczych głosi, że „Jeśli nie wiesz, w jaki sposób rozpocząć ustawianie sklepu lub półki, zacznij od kategorii napoje”.

Pierwszy długi weekend grillowy za nami. Warto wobec tego zadać sobie kilka pytań: Czy podjęte działania w zakresie przygotowania się do sezonu grillowania spełniły moje oczekiwania pod kątem obrotu i zrealizowanej marży złotówkowej?

Święta Wielkanocne to okres, w którym sklepy osiedlowe mogą i wręcz powinny nadrabiać zaległości w obrotach ze słabszych wcześniejszych miesięcy. W jaki sposób dobrze się do tego przygotować?

Produkty nabiałowe są kluczową, a zarazem „trudną" grupą produktów w sklepie osiedlowym. Są to produkty pierwszej potrzeby, po które do sklepu przychodzi co drugi klient, jednocześnie są to produkty wrażliwe na temperaturę i rotację, co oznacza, że trzeba poświęcić im specjalną uwagę zarówno przy ich doborze, jak i przechowywaniu.

Kategoria produktów alkoholowych jest kluczowym czynnikiem sukcesu tzw. sklepu osiedlowego. To właśnie ta kategoria często decyduje o tym, czy mieszkaniec osiedla, miejscowości lub tylko przypadkowy przechodzień, zawita do sklepu po zakupy.

Data wydarzenia: 
2013-10-31

Stawiając na asortyment ściśle powiązany ze świąteczną specyfiką, od października trzeba szykować miejsca na półce wyprzedając zapasy produktów po sezonie letnim. Jeśli nie zrobimy z dużym wyprzedzeniem, a zajmiemy się tym w okresie przed samymi świętami, będziemy musieli zastosować promocje do ich sprzedania.

Strony

X

Przeczytaj również