Biedronka

Zysk netto Grupy Jeronimo Martins w pierwszym kwartale 2019 r. wyniósł 72 mln euro, wobec 85 mln euro w analogicznym okresie ubiegłego roku. W wyniku ograniczenia handlu w niedziele i przesunięciu świąt Wielkanocy sprzedaż L4L spadła o 1,1%.

Waldemar Jurewicz, Prezes firmy Matteo

Dyskonty pomogły handlowi tradycyjnemu. W Niemczech lub USA handel tradycyjny praktycznie nie funkcjonuje – istnieją niemal wyłącznie markety. W Polsce natomiast segment marketów nie miał czasu, żeby zdominować rynek, ponieważ pojawiły się dyskonty, oferujące niskie ceny, ale niepełny asortyment. Nie ma w nich lady mięsno-wędliniarskiej, wobec tego rozbudowaliśmy w pozostałych sklepach te stoiska, ponieważ klienci bardziej doceniają asortyment porcjowany na miejscu. Dzięki temu sklepy dyskontowe mogą żyć z handlem tradycyjnym w symbiozie, muszą tylko dostosować swoją ofertę – mówi Waldemar Jurewicz, Prezes firmy Matteo.

W poniedziałek 8 kwietnia po południu ruszyło szkolenie dla konsumentów z polubownego rozwiązywania sporów wraz z konkursem. Pierwsze 35 tys. osób, które ukończyło quiz, otrzymało voucher rabatowy o wartości 10 zł. Te działania to efekt decyzji UOKiK w związku z niewłaściwymi procedurami przyjmowania i rozpatrywania reklamacji przez przedsiębiorcę.

DHL Express Poland podpisał umowę z firmą SwipBox, operatorem obsługującym sieć automatów do odbioru paczek. Dzięki współpracy z sieciami sklepów Biedronka i Carrefour w Polsce znajduje się już niemal 200 automatów. Ze względu na rosnący popyt na zautomatyzowane punkty odbioru firma SwipBox ma w planach postawić do końca roku nawet 1000 urządzeń tego typu.

Całkowita sprzedaż Biedronki w 2018 r. wzrosła o 5,6% do 11,7 mld euro. Pod koniec ubiegłego roku sieć liczyła 2,9 tys. sklepów. W 2019 r. planowana jest dalsza ekspansja oraz wejście w format mniejszych placówek.

Płatność smartfonem z zainstalowaną aplikacją BLIK zyskuje w sklepach sieci coraz większą popularność. Od czasu wprowadzenia tej metody we wrześniu ubiegłego roku do stycznia 2019 r. średnia dzienna liczba transakcji BLIKIEM w kasach Biedronki wzrosła czterokrotnie. W tym okresie najczęściej BLIKIEM płacono w warszawskiej Biedronce przy ul. Dolnej, a najwyższej transakcji dokonano w Poznaniu.

Karta lojalnościowa sieci Biedronka ma już 7 mln użytkowników. W samym 2018 r. dzięki karcie klienci mogli skorzystać z ponad 800 promocji na różnorodne produkty. Karta Moja Biedronka dawała też możliwość otrzymania dodatkowych naklejek w akcji Gang Słodziaków. Najwięcej w Polsce użytkowników karty jest w sklepie przy ul. Sienkiewicza w Łukowie. Natomiast najczęściej Moja Biedronka towarzyszy klientom podczas zakupów w sklepach sieci w Łodzi.

To już drugi taki sklep w Polsce – 14 lutego w Gdańsku ruszył outlet Biedronki, w którym kupić można sprzęt AGD i RTV, kosmetyki i chemię gospodarczą w cenach obniżonych nawet 80%. Outlet dysponuje salą sprzedaży o powierzchni ponad 780 mkw.

Sklep Biedronka we Wrocławiu przy ul. Braniborskiej został przeniesiony do nowego obiektu przy tej samej ulicy. Placówka, zlokalizowana na parterze budynku parkingu przy Galerii Wnętrz Domar, została uruchomiona w czwartek 14 lutego br. Z tej okazji klientów czeka tydzień pełen atrakcji takich, jak: promocje, upominki i degustacje.

Biedronka od lat konsekwentnie stawia na współpracę z polskimi dostawcami i promocję kuchni polskiej. W czwartek, 31 stycznia, ruszyła akcja „Dumni z tego, co nasze” prezentująca produkty typowe dla kuchni polskiej i dla poszczególnych regionów naszego kraju. Klienci na półkach Biedronki znajdą szeroki wybór mięs i ryb, serów, mąk, majonezów czy masła.

Strony

X