Jesteś tutaj

Olej Wielkopolski – czas na eko zmiany

Producent Oleju Wielkopolskiego, jako pierwszy na rynku olejów jadalnych w Polsce, wprowadza butelkę powstałą w 51% z materiałów z recyklingu

Polski i zagraniczny przemysł coraz mocniej zwraca uwagę na to, jak negatywny wpływ na środowisko ma produkcja i używanie plastiku. W odpowiedzi na ten problem, producent Oleju Wielkopolskiego, jako pierwszy na polskim rynku w kategorii olejów jadalnych, wprowadza butelki pozyskane w 51% z materiałów z recyklingu.

Olej Wielkopolski będzie pionierem w tej dziedzinie, gdyż jako pierwszy w Polsce wprowadzi olej w butelkach z 51% RPET. Produkcja w nowych opakowaniach rozpoczęła się w polskich zakładach pod koniec lipca – początkowo dla butelek 1 litrowych. Wprowadzenie zmienionych opakowań dla pozostałych produktów Oleju Wielkopolskiego zaplanowane jest na wrzesień tego roku. Butelki zmienią się nie tylko pod względem składu, odświeżeniu ulegną także etykiety produktów. Marka planuje również kampanię edukacyjną na temat recyklingu i ochrony środowiska w polskich szkołach podstawowych.

Biorąc pod uwagę zagrożenia, jakie niesie za sobą nadmierna produkcja plastiku oraz korzyści wynikające z wykorzystywania tworzyw biodegradowalnych, producent Oleju Wielkopolskiego zdecydował się wprowadzić na polski rynek olej w butelkach powstałych w 51% z materiałów z recyklingu (51% RPET).

Ten innowacyjny projekt w sektorze olejów jadalnych został wdrożony przez Grupę Princes, która, jako jeden z pierwszych dużych producentów żywności i napojów, podjęła się tego wyzwania. W ramach przeprowadzonych zmian, w Wielkiej Brytanii butelki z asortymentu napojów i olejów będą produkowane z plastiku powstałego w ponad 50% z recyklingu. Princes Food rozpoczął produkcję swoich napojów i olejów w butelkach 51% RPET w maju tego roku i przewiduje, że przed końcem września 2019 r. wszystkie należące do grupy, markowe oraz własne produkty, będą już dostępne w nowych opakowaniach.

Kategoria: 

Podobne artykuły

Na uroczysty świąteczny obiad idealnie sprawdzi się Ryba z pieca FRoSTY (16-18 zł za 400 g), dostępna w trzech wariantach smakowych - z sosem bordelaise, włoskim lub sosem z brokułów.

Nowa Pepsi Max, jak zawsze bez cukru, właśnie trafiła na półki sklepowe w całej Polsce. A co najważniejsze została stworzona we współpracy z polskimi konsumentami.

X