Jesteś tutaj

Ruszyła rejestracja na konferencję Plant-Powered Perspectives 2019

Polacy coraz częściej rezygnują z mięsa – według badań zrealizowanych na zlecenie kampanii RoślinnieJemy już 57,8 % deklaruje ograniczenie jego spożycia, a 73% chce zastąpić je roślinnymi alternatywami, jeśli tylko będą one zdrowe, pełne smaku i przystępne cenowo. Przyszłości branży spożywczej dotyczyła będzie kolejna edycja konferencji Plant-Powered Perspectives.

Wydarzenie odbędzie się 3 i 4 października w Warszawie. Kierowane jest przede wszystkim do przedstawicieli branży HoReCa i FMCG – producentów, dystrybutorów żywności, restauratorów i firm cateringowych – także tych, którzy dopiero planują wejście w kategorię produktów roślinnych.

– Rok 2019 to czas dynamicznego rozwoju kategorii roślinnych alternatyw mięsa i nabiału. Rosnąca popularność fleksitarianizmu i zainteresowanie bardziej świadomym odżywianiem to sygnały, których nie sposób już  ignorować. Firmy, które już dzisiaj dopasowują swoją ofertę do zmieniających się potrzeb konsumentów to liderzy rynku spożywczego jutra – twierdzi Maciej Otrębski, strategic partnerships manager w kampanii RoślinnieJemy.

Wśród prelegentów tegorocznej edycji Plant-Powered Perspectives znaleźć można m.in. Karolinę Kubarę – współwłaścicielkę marki Dobra Kaloria, Martę Dymek – kucharkę i autorkę najpopularniejszego w Polsce roślinnego bloga kulinarnego, a także przedstawicieli najciekawszych start-upów produkujących alternatywy mięsa, jak HEURA Foods for Tomorrow, czy Finless Foods – firmy, która hoduje mięso ryb w sposób komórkowy.

W ramach konferencji odbędą się także zajęcia praktyczne, np. prowadzony przez przez prawników z Centrum Prawa Żywnościowego warsztat „Alternatywy mięsa i nabiału a obostrzenia w nazewnictwie”.

Wydarzenie odbędzie się w dniach 3-4 października w przestrzeni “Myśliciele i Rzemieślnicy. Dom Innowacji Społecznych w Warszawie”. Bilety dostępne są pod tym linkiem: https://roslinniejemy.org/konferencja

Kategoria: 

Podobne artykuły

Międzynarodowe Targi Żywności i Napojów WorldFood Warsaw są wydarzeniem dynamicznie rozwijającym się. Najbliższa, czwarta edycja odbędzie się w dniach 11-13 kwietnia. Udział w imprezie wezmą wystawcy – polskie i międzynarodowe firmy zajmujące się produkcją, dystrybucją, importem oraz eksportem żywności i napojów, ale także przedstawiciele handlu – kupcy, reprezentanci działów zakupów czy kadra zarządzająca sieci spożywczych. 

W sobotę, 13 lipca w Poznaniu odbył się koncert inaugurujący 10. edycję kultowej trasy Męskie Granie, sponsorowanej przez markę Żywiec. Na scenie można było zobaczyć i posłuchać takich artystów, jak m.in. Łąki Łan, The Dumplings, Sokół, Nosowska, Organek czy Męskie Granie Orkiestra.

X

Przeczytaj również