Jesteś tutaj

Warto wyróżnić się wśród konkurencji

Kilkudziesięciu właścicieli i pracowników branży spożywczej z Olsztyna i okolic wzięło udział w szkoleniu, które 27 sierpnia zorganizowaliśmy pod hasłem „Jak konkurować z dyskontami oraz efektywnie zarządzać asortymentem.

Co miesiąc przedstawiciele „Poradnika Handlowca” odwiedzają inny region kraju, aby spotkać się z handlowcami. To okazja nie tylko do wymiany doświadczeń, ale także poznania nowinek, które charakteryzują branżę FMCG. Nasze ostatnie szkolenie wsparło Zrzeszenie Prywatnego Handlu i Usług w Olsztynie. Jak się okazuje, ta organizacja pomaga w aktywności miejscowych przedsiębiorców poprzez działalność biura rachunkowego, organizowanie szkoleń i uzyskiwanie dotacji unijnych, szczególnie dla  przedsiębiorców, którzy dopiero rozpoczynają działalność gospodarczą.

– Przedsiębiorcy korzystają z dotacji w różnej wysokości. Jej maksymalna wartość to 40 tys. zł. Uzyskało ją około dwustu beneficjentów – mówi Piotr Kamiński, Dyrektor Zrzeszenia Prywatnego Handlu i Usług w Olsztynie. Ale dotacje, to nie tylko to, na co mogą liczyć przedsiębiorcy w Olsztynie, oni także mogą skorzystać z oferty pożyczkowej, która jest jedną z bardziej atrakcyjnych w regionie.

– Każdy może zdobyć środki inwestycyjne z naszego funduszu pożyczkowego. Do dyspozycji jest kwota 300 tys. zł, która może być spłacana przez 5 lat, bez odsetek i prowizji. Jedynym kosztem dla przedsiębiorcy jest zabezpieczenie spłaty pożyczki. Finansujemy 80% wartości inwestycji brutto, a wnioski rozpatrujemy do 14 dni. Każdy ma 3 miesiące na wydatkowanie środków. Rozliczamy je w oparciu o faktury i rachunki. Do rozdysponowania mamy jeszcze 2 mln zł – powiedziała nam Elżbieta Sobczyk, pracownik Warmińsko-Mazurskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A. w Olsztynie. Jednak głównym celem spotkania w Olsztynie było szkolenie, które prowadził przedstawiciel „Poradnika Handlowca”, Dyrektor Organizacyjno-Administracyjny Zbyszko Zalewski. Zwracał uwagę m.in. na eksponowanie takich atutów sklepu, które wyróżnią placówkę na mapie handlowej regionu. Mogą nimi być świeże warzywa i owoce, czy pieczywo. – Niebagatelne znaczenie ma określenie roli kategorii asortymentowych w sklepie – mówił Zbyszko Zalewski. – Wiąże się to oczywiście z dokładną analizą indywidualnego otoczenia każdej placówki. Trzeba zatem nakreślić i nazwać produkty: docelowe, rutynowe, uzupełniające i sezonowe. Podkreślał, że z takim uporządkowanym Zatowarowaniem łatwiej wygrywać z konkurencją. I jak się okazuje, kolejny dyskont w okolicy handlowej sklepu, nie musi oznaczać końca działalności, bo dostosowanie i różnico- wanie asortymentu do lokalnego rynku może stanowić o ponownym sukcesie placówki detalicznej.

Jedną z wielu kategorii, o którą trzeba zadbać w placówce handlowej są słodycze, dlatego rady dotyczące uzupełnienia tego asortymentu przekazała uczestnikom szkolenia Małgorzata Kaczorowska, Regionalny Przedstawiciel ds. Kluczowych Klientów Hurtowych w firmie Storck. To oczywiście tylko kilka tematów, poruszanych podczas naszego spotkania z handlowcami z Olsztyna.

 – Szkolenia są potrzebne i warto stosować się do tych zasad. Prowadzę sklep tradycyjny i staram się, aby mój sklep miał niepowtarzalny charakter. Jednym z pomysłów, który z powodzeniem realizuję jest sprzedaż określonego asortymentu w konkretnym dniu tygodnia. Klienci już przyzwyczaili się, że jednego dnia mogą kupić świeżą makrelę, a innego dnia świeżego łososia – powiedziała nam Ewa Seferynowicz, właścicielka sklepu spożywczego w Olsztynie.

Potwierdzeniem udziału w szkoleniu były certyfikaty, które otrzymał każdy jego uczestnik, a wręczał je Dyrektor Organizacyjno-Administracyjny „Poradnika Handlowca”, Zbyszko Zalewski. Handlowcy, którzy uczestniczyli w spotkaniu w Olsztynie otrzymali słodkie niespodzianki, m.in. nowe produkty, czyli Śmiej Żelki Mlekosmyki od firmy Storc.

Podobne artykuły

Jak wspomóc sprzedaż i nie tylko rozmawiali handlowcy z Trójmiasta i okolic podczas już 21. bezpłatnego szkolenia „Poradnika Handlowca” dla właścicieli sklepów i ich pracowników pt. „Jak radzić sobie z konkurencją oraz efektywnie zarządzać asortymentem”. Spotkanie odbyło się 29 stycznia br. w gdańskim Centrum Handlowym Manhattan.

Eurocash stworzył „Profil Polskiego Przedsiębiorcy”. Próbuje odpowiedzieć kim jest właściciel sklepu detalicznego. Przy okazji poznał jego obawy.

X