Jesteś tutaj

Żywiec spodziewa się wzrostu wartościowego na rynku piwa w 2019 r.

Podczas spotkania z dziennikarzami, dyrektor ds. marketingu Grupy Żywiec, Małgorzata Lubelska przyznała, że Grupa spodziewa się, że w 2019 r. rynek piwa w Polsce wzrośnie w ujęciu wartościowym, ale wolumenowo odnotuje nieduży spadek sięgający 1-2%.

Podczas spotkania zaznaczono, że wartość rynku wzrośnie, bo Polacy wybierają droższe piwa, specjalności piwne, piwa smakowe, radlery i piwa bezalkoholowe, a to są wszystko propozycje z wyższej półki.

Ubiegłoroczne wyniki – wzrost wolumenowo o 3,5% oraz wartościowo 7% – spowodowane były znakomitą pogodą i Mistrzostwami Świata w Piłce Nożnej, co stymulowało rynek. W tym roku ma wrócić do normy.

Grupa Żywiec sprzedała w 2018 r. 11.286 tys. hektolitrów piwa wobec 11.236 tys. hl w 2017 r.

Źródło: PAP Biznes

Kategoria: 

Podobne artykuły

Grupa Żywiec S.A. opublikowała dziś raport finansowy za 2013 r. Tak jak inni producenci piwa, także Grupa Żywiec musiała zmierzyć się w ubiegłym roku z licznymi wyzwaniami, bo 2013 nie był łatwy dla branży piwnej w Polsce. Na sprzedaż miała wpływ wciąż niepewna sytuacja makroekonomiczna, wzrost kosztów, a także niekorzystna pogoda w pierwszej połowie roku oraz późne rozpoczęcie sezonu piwnego.

Pracodawcy RP oraz Koalicja CR przyznały Grupie Żywiec tytuł Lidera Odpowiedzialnego Biznesu wśród przedsiębiorstw z branży dóbr szybko zbywalnych.

X