Jesteś tutaj

Żywiec spodziewa się wzrostu wartościowego na rynku piwa w 2019 r.

Podczas spotkania z dziennikarzami, dyrektor ds. marketingu Grupy Żywiec, Małgorzata Lubelska przyznała, że Grupa spodziewa się, że w 2019 r. rynek piwa w Polsce wzrośnie w ujęciu wartościowym, ale wolumenowo odnotuje nieduży spadek sięgający 1-2%.

Podczas spotkania zaznaczono, że wartość rynku wzrośnie, bo Polacy wybierają droższe piwa, specjalności piwne, piwa smakowe, radlery i piwa bezalkoholowe, a to są wszystko propozycje z wyższej półki.

Ubiegłoroczne wyniki – wzrost wolumenowo o 3,5% oraz wartościowo 7% – spowodowane były znakomitą pogodą i Mistrzostwami Świata w Piłce Nożnej, co stymulowało rynek. W tym roku ma wrócić do normy.

Grupa Żywiec sprzedała w 2018 r. 11.286 tys. hektolitrów piwa wobec 11.236 tys. hl w 2017 r.

Źródło: PAP Biznes

Kategoria: 

Podobne artykuły

Poznań, Katowice, Wrocław, Kraków, Gdynia, Warszawa i Żywiec – oto miasta, które w tym roku odwiedzi trasa koncertowa Męskie Granie sponsorowana przez markę Żywiec. Tegoroczna edycja wystartuje 14 lipca w Poznaniu, a finałowy koncert zaplanowany jest na 25 sierpnia w Żywcu.

Z magazynów Grupy Żywiec wyjechały ostatnie partie Grand Championa Birofilia 2013 - najlepszego piwa 2013 roku, uwarzonego przez piwowarów Brackiego Browaru Zamkowego w Cieszynie i piwowara domowego. Piwo można jeszcze kupić w pojedynczych sklepach.

X

Przeczytaj również