Jesteś tutaj

Mniej cukru w napojach?

Najwięksi w Europie producenci napojów gazowanych, jak Coca-Cola, Red Bull i Pepsi, zobowiązali się zmniejszyć ilość cukru w swoich produktach o 10 proc. do 2020 r. Ma to być odpowiedź sektora na politykę UE dotyczącą redukcji cukru w żywności, zwłaszcza przeznaczonej dla dzieci.

Producenci napojów gazowanych zapowiedzieli, że chcą zwiększyć swoje starania w kierunku ograniczania kaloryczności produktów. Jak wynika z danych przedstawionych przez europejskie stowarzyszenie UNESDA, zrzeszające 10 największych w Europie wytwórców napojów, w tym m.in. Nestle, Danone, Coca-Cola, PepsiCo czy Red Bull, w latach 2000-2005 sektor już zredukował ilość cukru w swoich produktach o 12 proc. W ciągu najbliższych trzech lat poziom cukru w napojach ma się zmniejszyć o kolejne 10 proc.

„To bardzo ambitna inicjatywa. Chcemy w ten sposób wspierać politykę unijną zmierzającą w kierunku ograniczenia cukrów w produktach żywnościowych dostępnych na rynku UE. Poza tym widzimy, że preferencje konsumenckie się zmieniają i nasi klienci coraz mniej chętnie sięgają po słodkie napoje. Wolą coś mniej kalorycznego” – mówi Stanislas de Gramont, przewodniczący UNESDA i szef produkującej Oranginę firmy Suntory Beverage and Food Europe (SBFE).

Źródło: PAP

Fot.: Pixabay

Kategoria: 

Podobne artykuły

Coca-Cola zadeklarowała fundamentalną zmianę swojego podejścia do opakowań. Jej ambicją jest, aby do 2030 r. uzyskać 100 proc. zbiórki i recyklingu tylu opakowań, ile trafia od firmy na rynek.

W dniu 30 października br. oddano do użytku zmodernizowaną cukrownię w Środzie Wlkp. należącą do firmy Pfeifer & Langen Polska. W uroczystości wzięli udział licznie zaproszeni goście, a uroczystego, symbolicznego przecięcia wstęgi wspólnie z Prezesem Zarządu dr. Romanem Kubiakiem dokonali przedstawiciele wojewódzkich i lokalnych władz.

X

Przeczytaj również