Jesteś tutaj

KMV przejmuje licencję czeskiego PepsiCo

Czeski urząd antymonopolowy zatwierdził nabycie licencji i aktywów spółki PepsiCo w Republice Czeskiej przez Karlovarské minerální vody, a.s. holding (KMV). Umowa, ogłoszona w styczniu tego roku, została już zatwierdzona przez władze we wszystkich krajach (Republika Czeska, Słowacja i Węgry). Dzięki temu przejęciu KMV stała się największym dystrybutorem napojów bezalkoholowych w Europie Środkowej.

Karlovarské minerální vody, dzięki 11 zakładom, 2 400 pracownikom i 12,5 mld CZK obrotu rocznego, stała się regionalnym liderem na rynku w Europie Środkowej.

– Integracja firm zostanie sfinalizowana w przeciągu nadchodzących miesięcy. Cieszę się, że mogę połączyć zarówno najlepsze portfolio marek i produktów, jak i nasze doskonałe zespoły – mówi Alessandro Pasquale, dyrektor generalny KMV.

Portfolio nowego holdingu oferuje szeroką gamę napojów bezalkoholowych od naturalnych i smakowych wód mineralnych (np. marki Mattoni, Magnesia, Aquila), gazowanych napojów bezalkoholowych (np. Pepsi, Schweppes, Mirinda, 7Up), soków (np. Granini, Toma), herbat mrożonych (np. Lipton, Veritea, Aquila) po syropy oraz dwie marki słonych przekąsek – Lay’s i Cheetos.

– Jesteśmy dumni z tego osiągnięcia, naszą wizją jest zapewnienie europejskim konsumentom najbardziej kompletnego asortymentu lokalnych i międzynarodowych marek, ze szczególnym naciskiem na zdrowe nawodnienie i zrównoważony rozwój” dodaje Alessandro Pasquale, dyrektor generalny KMV.

Kategoria: 

Podobne artykuły

PepsiCo określiło cel, w ramach którego udział materiału pochodzącego z recyklingu (rPET) we wszystkich butelkach produkowanych przez firmę na terenie Unii Europejskiej wyniesie 50% do 2030 r. Do 2025 r. PepsiCo zamierza zrealizować cel pośredni na poziomie 45%. Tym samym PepsiCo ponad trzykrotnie zwiększy w swoich opakowaniach ilość obecnie stosowanego materiału pochodzącego z recyklingu, co odpowiada ilości ponad 50 tys. ton  rPET.

Spółka zajmująca się w Grupie PGE sprzedażą energii do firm zawarła dwuletni kontrakt na sprzedaż energii elektrycznej z polskimi spółkami PepsiCo, światowego lidera produkcji żywności i napojów. PepsiCo to kolejny klient największej grupy energetycznej w Polsce, który skorzystał z popularnej oferty „Naturalnie, że energia”, gwarantującej pochodzenie energii z odnawialnych źródeł, w szczególności z wiatru.

X