Jesteś tutaj

Henkel notuje wzrost wyników sprzedaży w I kwartale 2019

Pomimo coraz trudniejszego otoczenia rynkowego, w pierwszym kwartale roku Henkel odnotował wzrost wyników sprzedaży, zarówno w ujęciu organicznym, jak i nominalnie. Na poziomie Grupy skorygowana marża EBIT oraz skorygowany zysk na akcję zamknęły się w przedziale prognozy na cały rok obrotowy – powiedział Hans Van Bylen, prezes zarządu firmy Henkel.

W pierwszym kwartale 2019 r. przychody ze sprzedaży wzrosły w ujęciu nominalnym o 2,8%, do kwoty 4,969 mld euro. Sprzedaż w ujęciu organicznym, tj. bez uwzględnienia wpływu różnic kursowych oraz transakcji przejęć i zbycia aktywów, również wzrosła − o 0,7%. Wpływ transakcji przejęć i zbycia aktywów wyniósł 0,6%. Na skutek korzystnych różnic kursowych przychody ze sprzedaży zwiększyły się o 1,5%.

W sektorze biznesowym Adhesive Technologies (kleje budowlane i konsumenckie oraz kleje i technologie dla przemysłu) sprzedaż w ujęciu organicznym zmniejszyła się o 0,8%, głównie za sprawą spowolnienia w branżach elektronicznej i motoryzacyjnej. Sektor biznesowy Beauty Care (kosmetyki) odnotował spadek sprzedaży w ujęciu organicznym o 2,2% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, głównie ze względu na słabe wyniki segmentu detalicznego w Europie Zachodniej i w Chinach. Sektor biznesowy Laundry & Home Care (środków piorących i czystości) osiągnął wysoki wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym na poziomie 4,7%, na co pozytywny wpływ miało pomyślne wprowadzenie nowych produktów i innowacji na kluczowych rynkach.

W Europie Zachodniej sprzedaż w ujęciu organicznym spadła o 1,3%. Natomiast w regionie Europy Wschodniej nastąpił wzrost tej pozycji o 6,5%. W Afryce i na Bliskim Wschodzie przychody ze sprzedaży w ujęciu organicznym zwiększyły się o 13,5%. Przychody ze sprzedaży w regionie Ameryki Północnej zwiększyły się w ujęciu organicznym o 1,1%. W Ameryce Łacińskiej pozycja ta wzrosła o 8%, a w regionie Azji i Pacyfiku spadła o 8,8% w stosunku do poziomu z zeszłego roku.

Kategoria: 

Podobne artykuły

W 2015 roku polski oddział firmy Henkel, światowego lidera marek i technologii, osiągnął najwyższe w historii wyniki sprzedaży w wysokości blisko 2,2 mld złotych. - 2015 rok zakończyliśmy rekordowym wynikiem w historii działalności w Polsce a nasza sprzedaż osiągnęła wartość blisko 2,2, mld złotych. Siłą napędową dla rozwoju były udane innowacje produktowe i bliska współpraca z partnerami handlowymi. W wielu kluczowych kategoriach rośliśmy zdecydowanie szybciej niż rynek, umacniając naszą pozycję rynkową - powiedział Janusz Gołębiowski, prezes zarządu Henkel Polska.

Z dniem 1 stycznia 2019 r. Aleksandra Gawlas-Wilińska objęła stanowisko dyrektor marketingu w dziale Laundry & Home Care (środki do prania i czystości) w polskim oddziale firmy Henkel.

X