Jesteś tutaj

Grupa Toms otwiera fabrykę w Polsce

Duński producent wyrobów czekoladowych i słodyczy buduje w Polsce nowy zakład, który stworzy około 130 nowych miejsc pracy dla okolicznych mieszkańców.

Grupa Toms działa w Polsce od 2012 r. Otwarty wtedy zakład pakujący produkty zatrudnia w szczytowych okresach do 550 pracowników.

– Pracę zakładu w Lesznie oceniamy bardzo pozytywnie i będziemy nadal pakować w nim wyroby. Zakupiliśmy również działkę, na której znajduje się zakład, ale mamy bardzo ambitną strategię rozwoju, która zakłada zwiększenie mocy produkcyjnych. Dlatego mocno inwestujemy w nowoczesny zakład produkcyjny w Nowej Soli — powiedział Carsten Lyngsø Thomsen, dyrektor generalny Grupy Toms.

– Już od dłuższego czasu prowadzimy rozmowy z zarządem Grupy Toms, a decyzja o lokalizacji nowego zakładu w Nowej Soli to dla mnie osobiście wielki powód do dumy. Świadczy ona o atrakcyjności naszego miasta dla biznesu. Mam nadzieję, że Grupa Toms będzie systematycznie zwiększać swoją działalność w mieście i tym samym zatrudniać coraz więcej osób – przyznał Wadim Tyszkiewicz, prezydent Nowej Soli

Grupa Toms może się poszczycić bardzo długimi tradycjami i bogatą ofertą marek, takich jak Anthon Berg, Anthon Berg Liqueurs, Feodora czy Hachez, które dostępne są na ponad 40 rynkach.

– Sprawny łańcuch dostaw jest dla nas bardzo ważny. Musimy go też maksymalnie upraszczać, aby zwiększyć konkurencyjność. Nowa Sól jest dla nas bardzo dogodną lokalizacją, ponieważ znajduje się blisko zakładu pakującego, ale też naszych największych rynków zbytu w Niemczech i Skandynawii”- dodał Carsten Lyngsø Thomsen.

Kategoria: 

Podobne artykuły

Ponad połowa słodyczy sprzedawanych w Polsce to produkty o wadze do 50 gramów – wynika z danych Nielsena. Jedzenie mniejszych porcji to dobra metoda kontrolowania konsumowanych kalorii, dlatego producenci coraz częściej w ten sposób ułatwiają świadome zarządzanie codziennym bilansem kalorycznym bez wyrzeczeń. To o tyle istotne, że konsumenci zwracają na ten aspekt coraz większą uwagę. Na małe porcje – o wartości odżywczej poniżej 130 kalorii – stawia także Ferrero.

Polacy w ubiegłym roku kupili o ponad 2% mniej słodyczy niż w 2014 r. Producenci w tej trudnej sytuacji rynkowej, na którą dodatkowo wpłynęła utrzymująca się deflacja oraz wysokie ceny kakao i orzechów laskowych, szukają szans na zwiększenie rentowności poprzez wprowadzanie nowych produktów. Taka strategia okazała się skuteczna dla Wedla, który pomimo słabej koniunktury zanotował kilkunastoprocentowy wzrost sprzedaży.

X