Jesteś tutaj

25 lat Programu Agrarnego PepsiCo w Polsce

W zakładzie w Grodzisku Mazowieckim odbyła się uroczystość podsumowująca 25 lat Programu Agrarnego PepsiCo w Polsce. W ciągu minionego ćwierćwiecza, dzięki znaczącym Inwestycjom PepsiCo, areał upraw wzrósł do 7000 ha, a wielkość kontraktowanych zamówień, pochodzących w 100% od polskich rolników, sięgnęła ok. 230 tys. ton ziemniaków rocznie.

Wielomilionowe inwestycje przekształciły zakład w Grodzisku w jeden z największych i najbardziej nowoczesnych ośrodków produkcyjnych PepsiCo w Europie. Aż 50% produkcji przeznaczane jest na eksport do 13 krajów w Europie. W planach jest zwiększenie liczby współpracujących gospodarstw o 30% do 2025 r. oraz znaczące inwestycje w rozwijanie nowych odmian ziemniaków, programu sadzeniakowego opartego w 100% o polskie firmy nasienne, jak również poszerzenie przestrzeni komór przechowalniczych o 25 000 ton.

W ramach Programu Agrarnego PepsiCo współpracuje z 67 gospodarstwami rolnymi z całego kraju, które na stałe zatrudniają ok. 1200 pracowników i ok. 2200 w sezonie. Suma areałów przeznaczonych na pozyskanie surowca dla PepsiCo wynosi 7000 ha (880 ha na początku Programu), zapewniając łączną produkcję ziemniaków na poziomie około 230 tys. ton rocznie. W 2017 roku wartość zakupionych polskich płodów rolnych wyniosła 120 mln zł.

Zakład w Grodzisku Mazowieckim to jeden z największych i najbardziej nowoczesnych ośrodków produkcyjnych w strukturach PepsiCo w Europie. Każdego dnia w zakładzie przerabianych jest 750 ton polskich ziemniaków. Obecnie 100% pozyskiwanego do produkcji chipsów surowca pochodzi od polskich rolników. Wraz z otwarciem zakładu produkcyjnego Frito-Lay w Grodzisku Mazowieckim w 1993 r. PepsiCo zainicjowało Program Agrarny, który miał służyć zapewnieniu trwałego źródła dostaw do produkcji chipsów ziemniaczanych. 

Kategoria: 

Podobne artykuły

Prezes PepsiCo Polska Michał Jaszczyk zapowiedział, że w styczniu trafią na rynek nowe produkty firmy, spoza segmentu napojów gazowanych i słonych przekąsek.

Zakończyła się akcja „Uśmiechnij się z Lay’s”, dzięki ogromnemu zaangażowaniu tysięcy Polaków marka Lay’s udzieli pięciu fundacjom charytatywnym pomocy finansowej o łącznej wartości 500 000 zł.

X