Jesteś tutaj

Zarządzanie kategorią asortymentową karm dla zwierząt

Segment karm dla zwierząt obecny jest w większości sklepów ogólnospożywczych. Zarządzanie tą kategorią zależy od kilku czynników, m.in.: powierzchni handlowej, położenia sklepu oraz rodzaju klientów odwiedzających go najczęściej. Żadnego z tych aspektów nie można rozpatrywać w oderwaniu od innych.

Właściciele niewielkich sklepów powinni ograniczyć swoją ofertę do bestsellerów rynkowych, nie zapominając jednak o produktach z różnych półek cenowych. W przypadku większej przestrzeni przeznaczonej dla karm dla zwierząt można zainteresować się także materiałami POS przygotowanymi przez producentów. Zwróci się uwagę klientów na określoną nowość .

Otoczenie w jakim znajduje się sklep ma również znacznie. W przypadku obiektów na wsi można poszerzyć ofertę karm dla psów w dużych opakowaniach, ponieważ istnieje szansa, że właściciel czworonoga ma większego pupila. Odwrotnie należy postępować, gdy sklep znajduje się w centrum miasta i jest otoczony blokami.

Poszerzenie oferty karm dla kotów powinno nastąpić natomiast, gdy klientami sklepu są głównie seniorzy. Właśnie ta grupa na swoich pupili wybiera najczęściej właśnie koty.

Foto: Pixabay

Kategoria: 

Podobne artykuły

Informacje zawarte na etykietach karm dla zwierząt w Europie reguluje prawo. Wydany przez Europejską Federację Przemysłu Żywieniowego Zwierząt Domowych (FEDIAF) „Kodeks dobrej praktyki znakowania karmy dla zwierząt” określa, jakie informacje muszą znaleźć się na opakowaniu oraz co one oznaczają. 

Z myślą o konsumentach, którzy dbają o to, co jedzą ich pupile, Carrefour Polska – jako jedna z pierwszych sieci handlowych ­– rozwija ofertę ekologicznych karm dla zwierząt, wprowadzając nowe bio produkty dla czworonogów. W asortymencie wybranych sklepów Carrefour są również karmy pochodzenia roślinnego przeznaczone dla zwierząt z wrażliwością pokarmową lub alergiami.

X

Przeczytaj również