Jesteś tutaj

Walentynki 2019: na prezenty wydamy do 200 zł

Polacy coraz chętniej świętują Walentynki i choć większość z nas ma do nich neutralny stosunek, niemal 70% chce z tej okazji wręczyć upominek. Najczęściej planujemy wydatki w przedziale od 50 do 200 zł – wynika z badania SW Research przeprowadzonego na zlecenie firmy Wyjątkowy Prezent.

Mimo że nasz stosunek do Walentynek jest umiarkowanie pozytywny, większość z nas przewiduje na tę okazję budżet prezentowy. Najwięcej z badanych (20,5%) chce wydać na upominki kwotę od 50 do 100 zł, co piąty od 100 do 200 zł, a pomiędzy 200 a 300 zł niecałe 10%. Symboliczne prezenty do 50 zł planuje kupić 12% Polaków, zaś te droższe, powyżej 300 zł – niecałe 6%.

Większość badanych (26,5%) Walentynki planuje spędzić z bliską osobą podczas intymnego wieczoru w domowym zaciszu. Niewiele mniej (24%) wybierze randkę poza domem, wyjście na romantyczną kolację, do kina lub do teatru.

– Większość z nas 14 lutego spędza raczej konwencjonalnie, choć marzy o czymś bardziej wyjątkowym. Dla 20% Polaków wymarzonym prezentem walentynkowym jest wspólny wyjazd, na drugim miejscu (12,4%) uplasowały się prezenty w formie przeżycia. Na dalszych miejscach znalazły się tradycyjne upominki rzeczowe:  kwiaty lub czekoladki (10,5%), biżuteria (9%) czy perfumy i kosmetyki (7%)  – mówi Michał Kaleta z firmy Wyjątkowy Prezent.

Foto: Pixabay

Kategoria: 

Podobne artykuły

Na wiosnę Biedronka zachęca klientów do zadbania o piękny wygląd i dobre samopoczucie. Od poniedziałku 16 kwietnia w ramach specjalnej oferty sieć oferuje ponad 250 produktów kosmetycznych w supercenach. W ramach promocji „3 + 1 za darmo!” każdy, kto w dniach 16-21 kwietnia zakupi 4 dowolne produkty z oferty, najtańszy z nich otrzyma za darmo. Akcją objęte zostały wszystkie artykuły kosmetyczne z różnych kategorii, m.in. kosmetyki do makijażu, pielęgnacji twarzy, ciała i włosów, higieny jamy ustnej czy dezodoranty.

71% – o tyle w ciągu minionego roku wzrosła wartość polskiego rynku ekologicznych kosmetyków. Na ten wynik paradoksalnie największy wpływ mieli konsumenci, którzy na co dzień nie są wrażliwi na ekologię, ochronę środowiska czy niezdrowe składniki, ale skłonni są testować nowości i zmieniać swoje nawyki. Takie dane płyną z ostatnich badań Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia.

X