Jesteś tutaj

Tesco na dobrej drodze w walce z marnowaniem żywności

Dnia 5 czerwca w Pradze odbyła się konferencja Central Europe Food Waste organizowana przez Tesco. Wydarzenie zgromadziło przedstawicieli instytucji państwowych, przedsiębiorstw oraz organizacji pozarządowych z Europy Środkowej. Miało na celu poszukiwanie rozwiązań dla ograniczania marnotrawienia żywności oraz zmniejszania negatywnego wpływu opakowań na środowisko. Tego dnia obchodzony jest również Międzynarodowy Dzień Ochrony Środowiska.

Podczas konferencji przedstawiciele różnych branż i organizacji dążyli do zidentyfikowania źródeł marnotrawienia żywności, oszacowania skali odpadów opakowaniowych oraz wypracowania wspólnej wizji przyszłości. Uczestnicy zgodnie zauważyli, że współpraca dostawców i detalistów oraz budowanie rozwiązań angażujących klientów do działania mają zasadnicze znaczenie dla zmniejszenia skali marnotrawienia żywności i powstawania odpadów w Europie.

– Przejrzystość danych i monitorowanie skali problemu są kluczowe dla odnalezienia jego źródeł i zwalczania jego przyczyn. Jest to pomocne do zrozumienia, ile, dlaczego i jak wiele żywności jest marnowane – powiedział Matt Simister, prezes Tesco na Europę Środkową. – Kwestia marnowania żywności stanowi zbyt duże wyzwanie dla jednej tylko sieci handlowej. Dlatego też chcemy zachęcić każdą inną firmę z branży handlowej, aby zobowiązała się do zmniejszenia o połowę globalnego marnotrawienia żywności do 2030 r. oraz aby publikowała dane dotyczące tego zjawiska wewnątrz organizacji – dodaje Matt Simister.

Uczestnicy konferencji zgodzili się, że stoimy przed poważnym problemem, ponieważ prawie 95% marnowanej żywności pochodzi z produkcji, przetwarzania, transportu żywności oraz z gospodarstw domowych i usług gastronomicznych. Konieczne jest znalezienie sposobu na zmniejszenie tej liczby oraz poprawę wydajności całego łańcucha dostaw żywności.

Kategoria: 

Podobne artykuły

74% Polaków – tylu z nas, jak pokazało badanie przeprowadzone dla Tesco, regularnie grilluje.[1] Ulubione smaki? Najczęściej grillujemy kiełbasę, a jako dodatki do dań z rusztu wybieramy pieczywo i piwo. Nie boimy się czosnku, ponad połowa z nas wskazuje go jako ulubiony smak grillowych dań.

Grupa Tesco opublikowała wyniki finansowe za pierwsze półrocze roku 2015/16. Sprzedaż like-for-like na wszystkich rynkach europejskich wzrosła, co jest wynikiem pozytywnej reakcji klientów na inwestycję w świeżą żywność. Stworzenie jednej jednostki biznesowej w Europie Środkowej przyspieszyło wzrost i zmniejszyło koszty operacyjne. Całkowita sprzedaż like-for-like poza granicami Wielkiej Brytanii wzrosła w pierwszej połowie roku, po raz pierwszy od prawie trzech lat. Sprzedaż Grupy Tesco spadła o 0,3% (bez różnic kursowych). 

X

Przeczytaj również