Jesteś tutaj

Tesco na dobrej drodze w walce z marnowaniem żywności

Dnia 5 czerwca w Pradze odbyła się konferencja Central Europe Food Waste organizowana przez Tesco. Wydarzenie zgromadziło przedstawicieli instytucji państwowych, przedsiębiorstw oraz organizacji pozarządowych z Europy Środkowej. Miało na celu poszukiwanie rozwiązań dla ograniczania marnotrawienia żywności oraz zmniejszania negatywnego wpływu opakowań na środowisko. Tego dnia obchodzony jest również Międzynarodowy Dzień Ochrony Środowiska.

Podczas konferencji przedstawiciele różnych branż i organizacji dążyli do zidentyfikowania źródeł marnotrawienia żywności, oszacowania skali odpadów opakowaniowych oraz wypracowania wspólnej wizji przyszłości. Uczestnicy zgodnie zauważyli, że współpraca dostawców i detalistów oraz budowanie rozwiązań angażujących klientów do działania mają zasadnicze znaczenie dla zmniejszenia skali marnotrawienia żywności i powstawania odpadów w Europie.

– Przejrzystość danych i monitorowanie skali problemu są kluczowe dla odnalezienia jego źródeł i zwalczania jego przyczyn. Jest to pomocne do zrozumienia, ile, dlaczego i jak wiele żywności jest marnowane – powiedział Matt Simister, prezes Tesco na Europę Środkową. – Kwestia marnowania żywności stanowi zbyt duże wyzwanie dla jednej tylko sieci handlowej. Dlatego też chcemy zachęcić każdą inną firmę z branży handlowej, aby zobowiązała się do zmniejszenia o połowę globalnego marnotrawienia żywności do 2030 r. oraz aby publikowała dane dotyczące tego zjawiska wewnątrz organizacji – dodaje Matt Simister.

Uczestnicy konferencji zgodzili się, że stoimy przed poważnym problemem, ponieważ prawie 95% marnowanej żywności pochodzi z produkcji, przetwarzania, transportu żywności oraz z gospodarstw domowych i usług gastronomicznych. Konieczne jest znalezienie sposobu na zmniejszenie tej liczby oraz poprawę wydajności całego łańcucha dostaw żywności.

Kategoria: 

Podobne artykuły

Tesco właśnie ruszyło z nową kampanią tradycyjnych wędlin „Dobre wędliny poznasz po smaku”, której twarzą  jest Robert Makłowicz. Słynny krytyk kulinarny podkreśla, iż dobre szynki, wędliny i pasztety można poznać po kolorze i zapachu, ale najlepiej - po prostu je spróbować. 

Sieć Tesco podała wyniki finansowe za pierwszy kwartał roku finansowego 2018/2019. W skali całej grupy zanotowano wzrost przychodów, ale na skutek zmian prawnych w Europie Centralnej zanotowano w tym regionie spadek sprzedaży.

X