Jesteś tutaj

Polacy wydali 160 mln zł na świąteczne słodycze

W czasie świąt Bożego Narodzenia Polacy wydali na słodycze 160 mln zł. Szczególnym powodzeniem cieszyły się te charakterystyczne dla okresu świątecznego, jak czekoladowe mikołaje czy kalendarze adwentowe.

Agencja Nielsen szacuje, że od listopada 2016 r. do stycznia 2017 r. Polacy wydali na słodkości 1,7 mld zł. W tym czasie największym zainteresowaniem cieszą się tabliczki czekolady. Sprzedaż tej kategorii asortymentowej wzrosła w tym czasie o 5,4 proc. Ich wartość to ponad 537,2 mln zł.

Joanna Rogalska, client director w Nielsenie cytowana przez Puls Biznesu stwierdziła, że w okresie świątecznym wzrost sprzedaży artykułów czekoladowych będzie widoczny zwłaszcza w sklepach wielkoformatowych. Klienci nabywali w nich głównie produkty typowo świąteczne jak figurki czy zestawy, na które wydano około 160 mln zł.

Ponad 70 proc. rynku słodyczy w kraju przypada na produkty czekoladowe i cukiernicze. Pozostałą część stanowią ciastka i herbatniki. W latach 2012–2016 eksport polskich słodyczy wzrósł o blisko 79,5%, z poziomu 1,66 mld EUR do 2,98 mld EUR. Polska jest 8. największym eksporterem słodyczy na świecie. W 2016 r. import słodyczy do Polski wyniósł 1,02 mld EUR. Polska jest na 14. miejscu wśród największych importerów słodyczy na świecie.

Źródło: Puls Biznesu, PKO BP

Foto: Pixabay

Kategoria: 

Podobne artykuły

Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe w grudniu 2017 r. w wybranych branżach: farmaceutycznej, finansowej, handlowej, motoryzacyjnej i telekomunikacyjnej. Ostatni miesiąc w roku upłynął pod znakiem kampanii skoncentrowanych na motywach związanych z okresem świątecznym oraz noworocznym.

Z drogerii sieci Rossmann wycofano białą czekoladę z jagodami. Podczas wewnętrznych testów producenta w jednej z serii wykryto salmonellę. 

X