Jesteś tutaj

Advertisement

Płatność BLIKIEM coraz popularniejsza w Biedronce

Płatność smartfonem z zainstalowaną aplikacją BLIK zyskuje w sklepach sieci coraz większą popularność. Od czasu wprowadzenia tej metody we wrześniu ubiegłego roku do stycznia 2019 r. średnia dzienna liczba transakcji BLIKIEM w kasach Biedronki wzrosła czterokrotnie. W tym okresie najczęściej BLIKIEM płacono w warszawskiej Biedronce przy ul. Dolnej, a najwyższej transakcji dokonano w Poznaniu.

BLIK to technologia, która za pomocą aplikacji mobilnej jednego z 13 banków umożliwia płatność przy kasach sklepowych, wypłatę gotówki z bankomatów, a także przelewanie pieniędzy innym użytkownikom aplikacji bankowej. Prostota i funkcjonalność BLIKA sprawiły, że tylko w styczniu tego roku klienci Biedronki wybrali taką płatność ponad 100 tys. razy. Średnio dziennie dało to blisko 4,5 tys. transakcji, czyli ponad czterokrotnie więcej niż we wrześniu ubiegłego roku, gdy Biedronka wprowadziła tę metodę płatności.

Analizując dane z terminali w Biedronce, BLIK najpopularniejszy jest w dużych miastach. Od września najczęściej tą metodą płacono w sklepach Biedronka w Warszawie przy ul. Dolnej 3, w Gdańsku przy ul. Grunwaldzkiej 100 i w stołecznej placówce przy ul. Solidarności 115. Chętnie używano jej także w sklepach zlokalizowanych w Łodzi, Krakowie i Wrocławiu.

Coraz wyższe są też kwoty pojedynczych transakcji BLIKIEM. W tej klasyfikacji „wygrywa” Poznań przy ul. Czerwca 1956 – jednorazowo wydano tu 10,4 tys. zł. Na drugim miejscu znalazła się placówka przy ul. Niepodległości w Lesznie, a na trzecim – sklep w Olsztynku przy ul. Mrongowisza. W pierwszej dziesiątce są też Biedronki ulokowane w Lidzbarku Warmińskim, Morągu, Mławie, Działdowie, Pyskowicach, Lubinie i Strzelcach Opolskich.

By zapłacić w Biedronce BLIKIEM, należy wprowadzić kod BLIK, znajdujący się w aplikacji mobilnej banku na smartfonie, do terminala płatniczego w sklepie. Następnie zatwierdzić transakcję kodem PIN w telefonie. Taką płatność można zrealizować zarówno w kasach tradycyjnych, jak i samoobsługowych.

Kategoria: 

Podobne artykuły

Sieć Biedronka wspólnie z firmą St. Majewski przygotowała specjalną linię produktów z logo UNICEF. Będzie to najszersza na rynku oferta produktów szkolnych sygnowana znakiem organizacji. Część kwoty uzyskanej ze sprzedaży producent przekaże na światowe programy UNICEF. Akcji towarzyszy konkurs plastyczny dla dzieci „Razem idziemy do szkoły”.

W poniedziałek, 27 sierpnia ma ruszyć nowa akcja lojalnościowa w sklepach Biedronki. Po sukcesie dwóch edycji „Gangu Świeżaków” przyszła pora na „Gang Słodziaków”. Podobnie jak we wcześniejszych odsłonach, również tym razem klienci za zrobione zakupy będą otrzymywali naklejki, które będzie można wymienić na maskotki.

X

Przeczytaj również