Jesteś tutaj

PGS pozytywnie o nowej koncepcji progresywnego podatku od obrotu w sektorze handlowym

Polska Grupa Supermarketów (PGS) pozytywnie ocenia nowy kształt propozycji rządowych dotyczących podatku od obrotu w sektorze handlowym. 

- Od początku dyskusji publicznej i prac nad kształtem podatku postulowaliśmy za takimi regulacjami rynku, które będą szanowały  prawa mniejszych sklepów, firm rodzinnych, z polskim kapitałem. Podatek progresywny w obecnej formie jest zbliżony do naszych oczekiwać i popieramy go  - oświadczył Michał Sadecki, prezes PGS.

PGS podkreśla, że organizacja wiele razy zwracała się do Premier Beaty Szydło – pokazując, że liniowa forma opodatkowania może ostatecznie pogrzebać polski handel i w krótkim okresie doprowadzi do zamknięcia wielu firm rodzinnych oraz sieci spółdzielczych. Jednocześnie istnieje zagrożenie, że zagraniczne podmioty stracą na tym najmniej, co chyba nie było intencjom twórców ustawy. 

- Stoimy na stanowisku, że z podatku powinny być zwolnione małe i średnie przedsiębiorstwa działające samodzielnie lub w ramach sieci franczyzowych, które dla niezależnych kupców są często jedynym skutecznym narzędziem konkurencji z inwazją zagranicznych dyskontów i hipermarketów - dodaje prezes PGS

PGS przedstawił podczas debaty propozycje rozwiązań, uwzględniających zwolnienie z podatku podmiotów o obrotach poniżej 50 mln Euro rocznie. 

- Zaproponowaliśmy rozwiązanie progresywne, z dużą rozpiętością progów, działające podobnie jak podatek PIT – po przekroczeniu kolejnego progu płaciłoby się wyższą stawkę od nadwyżki. Uważamy, że takie rozwiązanie byłoby sprawiedliwe i wyrównywało szanse podmiotów działających na rynku w myśl zasady: Mniejszy płaci mniej, większy płaci więcej - podkreśla prezes PGS.

Kategoria: 

Podobne artykuły

Polska Grupa Supermarketów (PGS) jest zadowolona z decyzji Rady miasta stołecznego Warszawy o cofnięciu  spornej Uchwały, dotyczącej zmiany warunków sprzedaży alkoholu w stolicy. W opinii PGS to dowód na przemyślane regulowanie zasad funkcjonowania lokalnego rynku, w tym prawa w zakresie sprzedaży alkoholu.

Premier Mateusz Morawiecki, podczas Europejskiego Forum Rolniczego w Jasionce pod Rzeszowem, zapowiedział ustawę mającą utrudnić dużym sieciom spożywczym sprzedaż produktów pod markami własnymi. Ustawa ma za zadanie wesprzeć polskich rolników w budowie pozycji i udziału w procesie sprzedaży i handlu detalicznego. Polska Grupa Supermarketów, skupiająca m.in. sklepy Top Market i Minuta8, która od dwóch lat rozwija swoją markę własną, wyraża obawy o efekt rządowych działań.

X

Przeczytaj również