Jesteś tutaj

Lidl na czele rankingu marek w telewizji

W 2018 r. najaktywniejszą marką w telewizji był Lidl, który zaliczył spory, 21% wzrost zakupu GRP w porównaniu z rokiem ubiegłym. Na trzech kolejnych pozycjach uplasowały się Plus, Orange oraz T-Mobile i to właśnie branża telekomunikacyjna wygenerowała największy, bo aż 44%, udział w zestawieniu TOP10 – wynika z analizy domu mediowego Codemedia.

Pomimo wyraźnego wzrostu zanotowanego przez lidera, czołówka w rankingu najaktywniejszych marek w telewizji 2018 r. pozostaje bez zmian w stosunku do 2017. Największy konkurent lidera – Biedronka, z 1% spadkiem liczby GRP, uplasowała się na 5. pozycji.

Do grona dziesięciu najbardziej aktywnych marek w telewizji dołączyły dwie, nieobecne w zestawieniu z 2017. Ibuprom – w ubiegłym roku dopiero na pozycji 13. – zwiększył swoją aktywność o 30% i znalazł się na miejscu 7. z liczbą 28 112 GRP. Marka Rossmann wskoczyła do grona TOP10, mimo że zanotowała spadek o 7% wygenerowanych punktów ratingowych. Wynika to z faktu, że zwiększyła się różnica między 1. a 10. miejscem i mniejsza liczba GRP nie wykluczyła zdobycia miejsca w czołówce.

W obecnym zestawieniu TOP10 zabrakło Tesco, które jednak nadal plasuje się blisko czołówki. Druga z marek, która wypadła z zestawienia – Neonet z wynikiem 14 953 GRP, co sprawiło, że z miejsca 10. w 2017 r. przesunęła się daleko poza czołową dziesiątkę.

Mimo że ranking otwiera przedstawiciel sektora handlowego, większość udziału stanowią marki telekomunikacyjne (44%). Na 2. miejscu znalazł się handel (42%), na 3. farmacja (7%), a na pozycji 4. - FMCG (6%), reprezentowane przez markę Winiary.

Kategoria: 

Podobne artykuły

Od 4-6 kwietnia br. klienci sklepów Lidl będą mogli przyłączyć się do Wielkanocnej Zbiórki Żywności, organizowanej przez 28 Banków Żywności zrzeszonych w federacji. Na czas akcji w wybranych placówkach sieci, ustawione zostaną specjalne kosze, do których będzie można przekazywać żywność.

200 miejsc pracy zapewni firma Lidl Polska dzięki swojej nowej inwestycji na Śląsku. 1 czerwca sieć otwiera dziewiąte Centrum Dystrybucyjne. Nowy magazyn będzie dystrybuował produkty do ponad 50 sklepów Lidl na terenie Śląska i Małopolski. Dzięki zastosowaniu licznych, ekologicznych rozwiązań inwestycja ubiega się o prestiżowy certyfikat „LEED ­– GREEN BUILDING”. 

X

Przeczytaj również