Jesteś tutaj

Koszyk Polaka – co sprawia, że sięga się po przekąski?

Przekąski to niemal stały element codziennego jadłospisu standardowego Polaka. Sięga się po nie w sytuacjach towarzyskich, w chwilach pośpiechu czy niedużego głodu. Polacy swoimi wyborami odczarowują mit niezdrowej przekąski – w czołówce najczęściej wybieranych znalazły się m.in. owoce, warzywa, jogurty, a także orzechy i suszone owoce oraz ziarna.

Badania przeprowadzone na zlecenie Bakalland wykazały, że niemal co drugi, bo 43% Polaków posiada w domu zapas przekąsek – konsumenci instynktownie wkładają je do zakupowego koszyka, aby przygotować się na nagły głód. Nieco mniej, bo 40% konsumentów kupuje przekąski w momencie, gdy ma na nie ochotę i spożywa je bezpośrednio po zakupie. Co piąty Polak zawsze ma przy sobie przekąskę na wypadek nagłego głodu.

Głównym powodem do sięgania po przekąski dla Polaków jest ochota na coś smacznego (44%). Korelując wyniki z najczęstszymi wyborami przekąskowymi wśród Polaków, można wnioskować, że za takie uważają owoce i warzywa, jogurty i przetwory mleczne oraz bakalie, w tym orzechy, ziarna i suszone owoce. W drugiej kolejności chęć dyktowana jest potrzebą dostarczenia sobie energii (36%). Niewiele mniej, bo 34% Polaków po przekąski sięga podczas spotkań towarzyskich. W dalszej kolejności to także sposób na jednorazową zachciankę (33%), poprawę humoru (28%) czy zastąpienie posiłku (22%), najczęściej dyktowane brakiem czasu na przygotowanie i skonsumowanie większego posiłku.

Foto: Pixabay

Kategoria: 

Podobne artykuły

Główne ulice handlowe w miastach (high streets), zdaniem ekspertów branżowych, czeka szybki rozwój w najbliższych latach. Według danych CBRE zasoby powierzchni handlowych na takich ulicach mogą zwiększyć się o 15-20% w ciągu najbliższych 10 lat.

W Polsce udział żywności w łącznych wydatkach konsumentów sięga 15,2% – wynika z danych opublikowanych przez Eurostat. Europejska średnia kształtuje się na poziomie 11,1%.

X

Przeczytaj również