Jesteś tutaj

Koszyk Polaka – co sprawia, że sięga się po przekąski?

Przekąski to niemal stały element codziennego jadłospisu standardowego Polaka. Sięga się po nie w sytuacjach towarzyskich, w chwilach pośpiechu czy niedużego głodu. Polacy swoimi wyborami odczarowują mit niezdrowej przekąski – w czołówce najczęściej wybieranych znalazły się m.in. owoce, warzywa, jogurty, a także orzechy i suszone owoce oraz ziarna.

Badania przeprowadzone na zlecenie Bakalland wykazały, że niemal co drugi, bo 43% Polaków posiada w domu zapas przekąsek – konsumenci instynktownie wkładają je do zakupowego koszyka, aby przygotować się na nagły głód. Nieco mniej, bo 40% konsumentów kupuje przekąski w momencie, gdy ma na nie ochotę i spożywa je bezpośrednio po zakupie. Co piąty Polak zawsze ma przy sobie przekąskę na wypadek nagłego głodu.

Głównym powodem do sięgania po przekąski dla Polaków jest ochota na coś smacznego (44%). Korelując wyniki z najczęstszymi wyborami przekąskowymi wśród Polaków, można wnioskować, że za takie uważają owoce i warzywa, jogurty i przetwory mleczne oraz bakalie, w tym orzechy, ziarna i suszone owoce. W drugiej kolejności chęć dyktowana jest potrzebą dostarczenia sobie energii (36%). Niewiele mniej, bo 34% Polaków po przekąski sięga podczas spotkań towarzyskich. W dalszej kolejności to także sposób na jednorazową zachciankę (33%), poprawę humoru (28%) czy zastąpienie posiłku (22%), najczęściej dyktowane brakiem czasu na przygotowanie i skonsumowanie większego posiłku.

Foto: Pixabay

Kategoria: 

Podobne artykuły

Firma Zebra Technologies ogłosiła wyniki jedenastej edycji dorocznego badania Global Shopper Study. Ankieta stanowi analizę opinii oraz oczekiwań kupujących, pracowników sklepów oraz właścicieli i osób decyzyjnych z branży handlu detalicznego. Jej wyniki ukazują stosunek do nowych technologii, które pozwalają usprawnić obsługę w sklepie.

Instytut Badawczy ABR SESTA i Grupa Mobilna Qpony-Blix porównały obecne ceny 20 produktów, które były najczęściej promowane przed zeszłorocznymi świętami. Tym razem najtańsze artykuły znaleziono w hipermarketach – E.Leclerc, Auchan oraz Tesco. Zaraz za nimi uplasował się Aldi. Różnica między pierwszym i ostatnim sklepem w całym rankingu wynosi prawie 30%.

X