Jesteś tutaj

Kolejny rok z rekordową sprzedażą alkoholu

Foto: Eurocash

W 2019 r. Polacy wydali na alkohol ponad 36,6 mld zł – wynika z danych firmy Nielsen, które opublikowała „Gazeta Wyborcza”. Wartość ta oznacza nowy rekord w historii badania i zwiększenie ubiegłorocznego wyniku o 2 mld zł.

Liderem rynku pozostaje piwo, którego sprzedaż zwiększyła się o ponad 3%, do 17,4 mld zł. Największy wzrost w tej kategorii osiągnęło piwo bezalkoholowe, które zanotowało wzrost o 56%. Segment ten to już prawie 5% całego rynku piwa i wartość sprzedaży na poziomie 820 mln zł.

Na drugim miejscu znalazła się wódka – 12,3 mld zł. Wzrasta sprzedaż wódek premium , a spada segmentu economy.

Wśród mocnych alkoholi wzrost aż o 17% zanotowała whisky. Najszybciej rosnącą kategorią alkoholową w 2019 r. był dżin, który odnotował aż 26% wzrost sprzedaży. W segmencie tym za 15% wartości odpowiada dżin smakowy.

Renesans przeżywają wina aromatyzowane, czyli z aromatami truskawki, brzoskwini, porzeczki, których sprzedaż wzrosła w ciągu roku o 21%. Wśród win musujących głównym motorem wzrostu były hiszpańska cava (wzrost o 25%) i włoskie prosecco (wzrost o 44%).

Spadła natomiast sprzedaż cydru, aż o ponad 15%, do zaledwie 59 mln zł. To drugi rok z tak dużymi spadkami.

Źródło: Gazeta Wyborcza

Kategoria: 

Podobne artykuły

Jeżeli spojrzymy na cały rynek dóbr szybko zbywalnych to od ładnej pogody latem najbardziej uzależnione są lody. Jednak to jak będzie kształtować się temperatura ma też duży wpływ na sprzedaż kategorii alkoholowych, a szczególnie piwa, cydru czy prosecco.

W Polsce rynek produktów do zmywania naczyń wart jest ponad 928 mln zł. Na przestrzeni ostatnich 3 lat sprzedaż wartościowa tych produktów z roku na rok rosła, również dynamika sprzedaży wolumenowej uległa zdecydowanej poprawie – ocenia analityk Nielsena.

X