Jesteś tutaj

Kaufland uczy przedszkolaków troski o środowisko

Świadomości na temat ochrony środowiska należy uczyć od najmłodszych lat. Z takiego założenia wychodzi Kaufland, który zachęca przedszkola do udziału w projekcie „Eko od dziecka”. W ekologicznych warsztatach wzięło udział już niemal 200 dzieci.

W ramach akcji „Eko od dziecka” przeszkoleni pracownicy sieci Kaufland odwiedzają przedszkola i prowadzą warsztaty na temat ekologii i dbania o środowisko. Udział placówek jest bezpłatny, a w zajęciach mogą brać udział dzieci w wieku od 5 do 6 lat. Zajęcia odbywają się w grupach liczących ok. 20 osób, dzięki czemu wszystkie dzieci aktywnie biorą w nich udział. Dotychczas pracownicy Kauflandu odwiedzili już 5 przedszkoli, a w warsztatach uczestniczyło łącznie niemal 200 dzieci.

Celem projektu jest poprawa świadomości i wrażliwości ekologicznej wśród najmłodszych. Wierzymy, że uczenie troski i odpowiedzialności za środowisko od najmłodszych lat przyniesie wymierne skutki dla otoczenia w przyszłości – mówi Agnieszka Kotlińska, ekspert ds. CSR w sieci Kaufland Polska.

Projekt „Eko od dziecka” został podzielony na dwa etapy. Pierwszy z nich zakończy się w styczniu 2020 r., a drugi potrwa od lutego do czerwca przyszłego roku. W ramach akcji pracownicy Kaufland planują odwiedzić 8 miast w całej Polsce, przeprowadzając zajęcia w kilkudziesięciu przedszkolach dla ok. 600 dzieci. Sieć zdecydowała się na formę warsztatową, by w jak największym stopniu zaangażować dzieci, rozbudzić ich ciekawość i wykorzystać ich kreatywność.

Każdy warsztat jest podzielony na trzy bloki tematyczne. W ramach pierwszego z nich dzieci poznają interaktywną bajkę o pikniku w lesie, z której dowiadują się o znaczeniu segregacji śmieci dla środowiska. W kolejnym bloku mogą same nauczyć się prawidłowego sortowania odpadów do kolorowych pojemników, a zajęcia zamyka wspólne malowanie toreb wielokrotnego użytku, będących ekologiczną alternatywą dla plastikowych jednorazówek.

Ostatnia część warsztatu łączy się ze specjalnie przygotowanym konkursem. . Zadaniem uczestników zabawy jest przedstawienie na torbie dziecięcego pomysłu na dbanie o środowisko. Zdjęcia toreb można przesyłać na specjalny adres. Konkurs będzie miał dwie odsłony – rozstrzygnięcie pierwszej z nich przewidziano na styczeń 2020 r. Na autora najlepiej ocenionej pracy każdej odsłony konkursu czeka nagroda niespodzianka o wartości 1000 zł.

Kategoria: 

Podobne artykuły

Dbanie o zdrowie zaczyna się od zdrowego odżywiania, ale nie można zapominać o profilaktyce. Przypomina o tym Kaufland, który promuje mammografię. W marcu do kolejnych miast zawitają mobilne pracownie mammograficzne, w których będą przeprowadzane darmowe badania piersi w technice cyfrowej. Pojazdy staną na parkingach sieci Kaufland.

Sieć Kaufland testuje możliwość pakowania produktów ze stoisk z obsługą do opakowań własnych klientów. Od początku października z usługi można skorzystać w 11 marketach w Polsce. Inicjatywa jest elementem szerszej kampanii Kaufland ograniczającej zużycie plastiku.

X