Jesteś tutaj

Deloitte: klienci coraz bardziej świadomi składu produktów

Rośnie liczba konsumentów, którzy, kierując się dobrem swoim i środowiska, wybierają zdrowszy styl życia. Tym większego znaczenia nabiera The Consumer Goods Forum – organizacja promująca działania prozdrowotne. Jak wynika z 5. edycji raportu „Health & Wellness Progress Report”, przygotowanego przez CGF we współpracy z firmą doradczą Deloitte, od 2015 r. najwięksi na świecie producenci żywności poprawili formułę ponad 320 tys. produktów.

Obecnie w The Consumer Goods Forum (CGF) zrzeszonych jest około 400 globalnych sprzedawców detalicznych, producentów i usługodawców w 70 krajach. Są to m.in. Danone, Carrefour, Johnson & Johnson, Shell, Tesco czy Walmart. Firmy członkowskie osiągnęły w ubiegłym roku łączną sprzedaż w wysokości 3,5 bln euro i zatrudniają prawie 10 mln osób.

Społeczności, w których funkcjonują badane firmy, jeszcze nigdy nie były tak zainteresowane zdrowym trybem życia, jak teraz. W naturalny sposób producenci wychodzą im naprzeciw, zmieniając skład swoich produktów i poprawiając opisy na etykietach. Aż 98% firm biorących udział w badaniu przeformułowało przynajmniej część swojej oferty produktowej zgodnie z własną polityką zdrowotną, a prawie 3/4 firm zmniejszyło ilość soli i cukru w wytwarzanych produktach.

W ramach CGF rozwija się także współpraca na rzecz zdrowszego życia Collaboration for Healthier Lives (CHL). Jest to globalny ruch producentów, sprzedawców detalicznych, władz publicznych i lokalnych społeczności, założony w 2017 r. Jego uczestnicy współpracują na rzecz poszerzania wiedzy na temat zdrowszych wyborów zakupowych. Strategia polega na połączeniu różnorodnych kompetencji i zasobów, by znaleźć rozwiązania poprawiające zdrowie społeczeństwa.

W badaniu CGF i Deloitte 79% firm zadeklarowało, że od 81% do nawet 100% ich produktów spożywczych i napojów zawiera na opakowaniach kluczowe informacje o składnikach. Kolejne 84% respondentów zapewniło, że tyle samo ich produktów kosmetycznych zawiera na opakowaniach zrozumiałe informacje o przeznaczeniu i sposobie używania. Jest to wzrost o 18% rok do roku. Technologia zapewniła konsumentom bezprecedensowy dostęp do informacji o składnikach i surowcach.

Co roku firmy zrzeszone w CGF zobowiązują się do wdrażania i przestrzegania rezolucji związanych z szerzeniem idei, dla których Forum zostało powołane. Pierwsza z nich dotyczy oferowania klientom produktów wspierających zdrowy styl życia. W najnowszym badaniu 99% firm zadeklarowało, że wdraża programy, które to zapewniają. Wszystkie firmy wywiązują się z drugiej rezolucji, dotyczącej przejrzystych informacji o produkcie, a 76% firm zmieniło swoje praktyki w celu wdrożenia odpowiedzialnego marketingu. Co więcej, wszystkie badane firmy uruchomiły programy komunikacyjne i edukacyjne na temat zdrowszej diety i stylu życia.

Badanie wykazało duży postęp w zakresie realizacji czterech zobowiązań ustalonych w 2014 r. Aż 78% firm zobowiązało się do upublicznienia swoich polityk dotyczących żywienia i receptur produktów. Jest to wzrost z 61% w ubiegłym roku. Firmy są także zaangażowane w ochronę zdrowia i samopoczucia pracowników – 85% z nich wdrożyło odpowiednie programy, co stanowi wzrost o 7 pkt. proc. od ubiegłego roku.

58% przedsiębiorstw zapewnia, że poprawiło zasady etykietowania, co ma ułatwić konsumentom dokonywanie świadomych wyborów. To ogromna zmiana na lepsze w porównaniu z 2017 r., kiedy tylko 37% firm wypełniło to zobowiązanie. Zauważalne jest również coraz częstsze zaangażowanie firm w uświadamianie młodych ludzi w zakresie dbania o zdrowie. W 2018 r. członkowie CGF współpracowali z ponad 550 tys. szkół.

Foto: shutterstock.com

Kategoria: 

Podobne artykuły

Święta Bożego Narodzenia to dla Polaków wyjątkowy, spędzony z rodziną i przyjaciółmi czas, na którym oszczędzać nie zamierzają. Jak pokazuje dwudziesta pierwsza edycja międzynarodowego badania „Zakupy świąteczne 2018”, przeprowadzonego przez firmę doradczą Deloitte, w tym roku na prezenty, żywność oraz spotkania z najbliższymi zamierzamy przeznaczyć średnio 1168 zł, czyli o 6% więcej niż wydaliśmy rok temu.

Najpopularniejszym miejscem robienia przedświątecznych zakupów są wciąż sklepy stacjonarne, z których skorzysta większość Polaków. Jak wynika z badania firmy doradczej Deloitte „Zakupy świąteczne 2018” z roku na rok Polacy dostrzegają coraz więcej zalet kupowania w sieci. Nie dotyczy to jednak artykułów spożywczych. Sklepy stacjonarne są najbardziej popularnym wyborem przy kupowaniu żywności.

X