Jesteś tutaj

Carrefour zorganizuje kongres poświęcony rolnictwu i żywności ekologicznej

11 czerwca br. w Warszawie odbędzie się pierwszy Kongres Rolnictwa i Żywności Ekologicznej ECO FOOD 360, którego organizatorem jest Carrefour Polska. Celem wydarzenia jest upowszechnienie wiedzy na temat walorów żywności ekologicznej oraz promocja polskiego rolnictwa ekologicznego.

Demokratyzacja żywności ekologicznej wśród polskich konsumentów, jest jednym z priorytetów strategii transformacji żywieniowej realizowanej przez sieć Carrefour na polskim rynku. Kongres został objęty honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Jana Krzysztofa Ardanowskiego.

Kongres ECO FOOD 360 to wydarzenie, które w całości zostanie poświęcone upowszechnieniu wiedzy na temat rolnictwa i żywności ekologicznej wśród rolników konwencjonalnych, producentów i przetwórców żywności, instytucji publicznych, organizacji pozarządowych oraz konsumentów. Celem Carrefour jest zainspirowanie decydentów oraz biznesu w Polsce oraz zachęcenie ich do podjęcia wzmożonych działań na rzecz rozwoju rynku żywności ekologicznej w naszym kraju.

W ramach realizowanej strategii transformacji żywieniowej, Carrefour Polska podejmuje również szereg innych działań, których celem jest wsparcie polskiego rolnictwa oraz promocji i sprzedaży polskich produktów lokalnych i regionalnych. Sieć podpisała m.in. kontrakty farmerskie z 15 polskimi dostawcami na kilkanaście rodzajów warzyw, przyznała wsparcie finansowe o wartości blisko 800.000 zł dla 25 polskich gospodarstw na rozwój upraw ekologicznych, jak również wprowadziła do swoich sklepów certyfikowane produkty ekologiczne od polskich producentów.

Carrefour Polska jest również inicjatorem pierwszej na rynku Koalicji na Rzecz Rozwoju Rynku Żywności Bio w Polsce, która została powołana pod patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Celem działania Koalicji jest podejmowanie inicjatyw prowadzących do budowy rynku żywności ekologicznej i wdrożenie rozwiązań wspierających rozwój tego rynku w Polsce oraz podniesienie poziomu wiedzy konsumentów. Organizacja Kongresu ECO FOOD 360 przez Carrefour jest realizacją jednego z największych wyzwań stojących przed Koalicją, jakim jest upowszechnienie wiedzy i edukacji wszystkich środowisk na temat roli i znaczenia rolnictwa i żywności ekologicznej w życiu człowieka oraz w zrównoważonym rozwoju naszego kraju.

Kategoria: 

Podobne artykuły

Sklepy Carrefour w całej Polsce dołączyły do akcji Banków Żywności „Podziel się Posiłkiem”. Pod koniec września klienci prawie 80 super- i hipermarketów mogli przekazywać produkty spożywcze na rzecz potrzebujących.

Carrefour Polska, właściciel i zarządca sieci centrów handlowych, podsumował minione miesiące działalności swoich obiektów w całym kraju. W większości galerii, w których zamontowane są liczniki i gromadzone są dane dotyczące odwiedzalności, w 2017 r. odnotowano wyraźny wzrost wskaźnika footfall (year to date).

X

Przeczytaj również